Josephine - Liten ridtur<3

Haha, jo, Josse behövde lite träning, och jag orkade verkligen inte ta fram longerings saker och sånt så jag tog hennes gamla och dammiga sadel (som för övrigt är jätte mjuk och mysig, men lite kall nu efter några år) och remont tränset jag brukar löshoppa Minella och Smoothie med som var lite för stort för Josse, och ett Eggbett med äppelsmak som jag använde fåtal gånger på Killen, som jag fick av hans förra ägare.
Allt förutom tränset satt bra. Fast tränset var inte jätte stort heller ;) Så allt funkade typ :P
Så jag tog ut henne och red henne lite i paddocken. Hon var helmysig, det var ju typ 2 års sen jag började ha henne mer som sällskap.
Jag testade lite hur hon var och rida. Först var Josse lite galen eftersom hon var ovan med nåt på ryggen, så då blev det några "bakuter" men tillslut var hon lugn. Och jag kunde skritta normalt. Testade att volta, halta och tempoväxlingar. Dom gick jätte bra! Traven var studsig när man satt ner. Haha, man blir ju en pingpong boll! Galoppen var däremot underbar.. hon är bara för härlig Josephine! Kommer nog inte fortsätta rida henne, men hon klarar ju av att hon rids så en medryttare som kom och red henne ibland skulle inte sitta fel! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Välkommen hit till Stall Hallonbacken! Det här är ett lufthäststall i Norr med två ägare, T & E. Vi har 4 varsina lufthästar som vi tävlar och tränar med. Men de fyra under är något alldeles speciellt♥: Smoothie Vann LH-SM på Neiwada sommaren 2012 Tussan Fint minne från Stall Blommgården♥ Contessa Var också med i finalen av LH-SM sommaren 2012 Golden Line Fint minne från Neiwada♥
RSS 2.0