Golden - Hoppning

Har precis hoppat Golden, en studs. Gick superbra & sprången var härliga. Mellan ett hinder så blev det lite ojämt så där blev det 1 vanligt språng & ett vädligt litet. Golden kändes lite het, men jag arbetetade honom på volt ett tag också för att få honom lite mjuk & smidig, och även lite mer "kontrollerande". När jag arbetat på volten så fortsatte jag hoppa lite studs sen så tog jag bara & kom på ett hinder & hoppade "höjd" om man kan säga så, började på 50, gick utmärkt, 60 gick också galant, 70 kom vi lite snett på men han hoppade mjukt & fint ändå, 80 (För första gången!! :DD) Gick också alldeles perfekt, hoppade 80 en gång till & då rev vi så jag hoppade det ännu en gång, & då blev det perfekt så jag testade 90... Och 90 var nog det bästa hoppet jag någonsin gjort med Golden :D Där slutade jag.
Nu är han i hagen tillsammans med Smoothie :3 Ska snart rida lite på volterna med Smoothie också :D
 
Golden: Hoppträningsoutfiten
Jag:
Produktbild(De blåa skorna)

/E


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Välkommen hit till Stall Hallonbacken! Det här är ett lufthäststall i Norr med två ägare, T & E. Vi har 4 varsina lufthästar som vi tävlar och tränar med. Men de fyra under är något alldeles speciellt♥: Smoothie Vann LH-SM på Neiwada sommaren 2012 Tussan Fint minne från Stall Blommgården♥ Contessa Var också med i finalen av LH-SM sommaren 2012 Golden Line Fint minne från Neiwada♥
RSS 2.0