Sprite.

Hej! Idag testade jag att lägga på sadeln, och han blev lite fundersam om vad det var, han gillade inte den precis. For runt och bockade när jag testade att gå runt med honom i paddocken, han var nog lite rädd för den. Jag tog av sadeln och drog med handen lite på hans rygg och tryckte lite, då blev han lite mer fundersam, men tyckte det var ok så då lade jag på sadeln. Då var han lite lugnare iaf :D Gick runt lite med honom i skritt och trav, fast efter ca en halvtimme så fick han gå tillbaka till boxen och jag ryktade och myste med alla pållar! Josse fick även en liten dusch, så lerig som hon var D:
Ska nog även ha T's hästar i "stor-stallet" & mina hästar i "lill-stallet", funderar på att flytta runt så.
image descriptionimage descriptionimage description
Förälskad <3 (Bild från iphone app)

Veckans schema!

För Minella och Sprite, Smoothie är ju halt D:
Minella:
Mån: Dressyr
Tis: Hoppning (Terräng var det xD)
Ons: Vila
Tors: Dressyr
Fre: Hoppning
Lör: Vila
Sön: Uteritt
Sprite:
Mån: Longera m bett
Tis: Longera m bett
Ons: Vänja honom vid sadeln
Tors: Vila
Fre: Vila
Lör: Vänja vid sadeln, kanske longera m stigbyglarna uppe & träns m bett
Sön: Vänja vid sadel, träns (bett) & kanske longera

Otroligt fina hästar!

<3

Mobilbloggar
/E


Frågestund - svar

Ändrar mig, ni får svaren ändå, fast var typ bara några frågor men ändå xD
Postat av: Rosendhal

Hur länge har du haft lufthästar?
Varför startade du din blogg om det? 
Vad hette din första lufthäst?
Varför började du med lufthästar?
Hur många lufthästar har du?

 

1. Inte direkt säker, men började med det när jag var ca 7 - 8 år (11 nu)

2. Det verkade så kul, och det var de! :D

3. Det är Smoothie, han har jag kvar :) Fast kanske hade andra låtsashästar som jag sa då, fast som jag bara kanske hade över 2 veckor eller nåt x)

4. Såg massvis med insändare till min häst och en av dem fastnade jag för xD Det handlade om att hon måstat avliva sin LH för han hade ont i benen :(

5. Just nu 4, och en som jag har på foder som inte står på gården, Gledi.

 

Postat av: Loppan

Vad hette ditt första luftdjur?
Vad är roligast med lufthästar/ luftdjur?
Är det roligt att blogga om lufthästar?
Har du något mer föl på gång?

 

1. Smoothie

2. Är beronende av att hoppa hinder, så det är nog bäst!

3. JA! :D

4. Nepp ;)


Kom igen nu då!!!

Kom igen och anmäl er till staffeten för jag vill verkligen tävla så kom igen. Jag ska vara med på Tussan då.

Stretching

Hej! Stretchade alla pållar idag, eller inte Josse då eftersom Lisa (Hennes medryttare) red henne just då. Men Minella, Smoothie och Sprite blev stretchade. För Sprite var det ju första gången, så han var lite  misstänksam när jag tog upp hans hov, och inte skulle kratsa xD Men han tyckte nog det var skönt lilla pojken! Minella stod och halvsov hon, Smoothie med, fast inte direkt när jag tog hoven han är halt i.. då gjorde de nog lite ont så den hoven stod jag över. Sen efter det så ryktade jag och myste med alla luftisar :) De alla fick ett äpple var också!

Minella - Terräng

Hej! Hoppade lite smått med terräng förut idag. Minella var ganska envis, hon sprang på sidan när som helst av ett hinder och tvärstannade helt plötsligt bara xD  Ston brukar ju vara så x) Hoppade över ganska småa hinder, omkring 30 cm. Hinderna var fasta hinder, alltså de går inte att riva. Minella tog väldigt småa skutt över hindern, så jag ramlade nästan av, de var jätte skumpiga språng kan jag säga! xD Hoppade bara i ca 20 min sen övade jag lite upphöjd cavaletti också i paddocken. Då var hon enormt duktig! Övade både cavaletti & galoppbommar.
Allround

Sprite

Hej! Kan nu longera Spirren med träns & bett, vilket går super. Ska testa med sadeln imorgon ;)

Förlåt..

För att jag inte har bloggat! Men har inte haft lust.. Men jag rider lufthästarna ändå! Men Smoothie är nu halt, och Minella övar jag väldigt mycket dressyr med, hon har blivit lite envisare i dressyren, fast hon brukar vara en ängel då! Och jag har börjat longera Sprite med bett och det går otroligt bra! Jag kom sist & näst sist hos Neiwada, vanliga platser jag alltid kommer på i LH tävlingar -.-
Och har även funderat på att sluta blogga, känner ingen lust till det som jag hade förut. Och så är två andra saker också..

Hubbe-Inridning

Hej på er nu har jag vaarit ute och ridit på lilla Hubbe. Han är snart klarinriden idag började jag att galoppera på honom så snat är han klar:D Han var väldigt duktig men fattade inte direkt när jag la till galoppskänkeln men han fattade iallafall galopp så jag är nöjd över min lilla pojke.

Förlåt så mkt!

Hej förlåt för att jag inte uppdaterat så mkt nu men jag har faktist inte hafft tid till datan.

Staffethoppningstävling!

Denna gren har jag och en klasskompis kommit på ©
Nu är det tävlingsdax igen! Fast det ska typ vara om en månad men ändå! Och nu handlar det om staffet.. Jo Du och 3-4 till bildar ett team, ni väljer ett namn och så MEJLAR ni in till [email protected] och skriver vad de tävlande heter och vad deras hästar heter. Hästarna behöver ej ha pass men helst!

Själva tävlingen kommer gå till såhär:
1. Den första i teamet hoppar banan (Banan har lika mål som start)
2. När den första är klar så är den den andres tur.
3. Sen hoppar den tredje.
Ungefär så går det till, men ni har ju inte dessa hemma hos er när ni "tävlar", eller hur? Därför kan ni ändra vara med två andra kompisar, eller så hoppar du banan tre gånger.

Och om det är tex 5 team anmälda, och det är 3 lag med fyra personer, och 2 lag med tre personer så får de i "tre-lagen" välja ut nån som hoppar två gånger ;)

Alla hoppar 60 cm! Och det spelar ingen roll om det är olika kategorier i teamen, utan nu handlar det bara om staffet ;D

Tävlingen blir den 27 Juni, alltså har ni drygt 1 månad på er att hitta ett team att vara med i! Kom igen nu, anmäl er! :D (sista anmälning, 26 Juni)

ANMÄLDA TEAM:
* Team Hallonbacken (Elin från stallskogsstjärnan, Pao från stall Pear Sunligth, E från Hallonbacken, och kanske T om du vill? :D)
*
*
*
*
*
*
*
*
Banan kommer upp sen ;)


Ni undrar säkert vad som hände med Gledi?

.. Eller ?
Jo det är ju så att hon finns IRL, och då är hon dräktig, det är hon här i LH världen också, men jag tänker inte ha de vanliga LH dräktighets-dagarna, utan ja väntar tills hon får föla IRL. Och IRL är hon mammaledig just nu så då får hon vara det här, därför är hon hos luftgrannen jag lånar henne av ;3

I transporten och på tävlingen imorgon!

Smoothie i transporten:
Grimma
Hehe, JW bara xD
Minella i transporten:

Smoothie & jag på banan:
Produktbild
+ hans svarta pullarträns & hoppsadel

Minella & jag på banan:
Produktbild
+ svart aachenträns & hoppsadel (Inte lindorna på bilden)

Det var nog allt :)

Minella - Hoppning

Övade hoppning med Minella också, fast inte med hopptränaren, utan hoppade bara. Övade på höjden jag ska hoppa imorgon, 60 cm (Eftersom hon just haft föl) . Började med att mjunka upp henne riktigt eftersom hon är lite stel, sen så hoppade jag en bana med lite titthinder här också, och fy vad Minella vad duktig! Aldrig har hon varit såhär duktig som idag! Världens duktigaste häst alltså!
Hopp



Smoothie - Hoppningträning

Idag tränade jag för tränaren igen, hoppade bana idag på höjden jag ska hoppa imorgon hos Neiwada, 130 cm, Alltså hans MSVA höjd :)
Smoothie drog som tusan, men var duktig ändå. Det gick lite för snabbt några gånger så vi rev lite men jag försökte lugna honom hela tiden och han fick faktiskt riktigt lugn och bra galopp mot hindren. Banan inehöll lite titthinder som Smoothie skyggade åt nån gång men annars funkade dom fint.
Hopp


Hmm..

Alltså jag har inget alls att blogga om typ, tipsa mig! T har inte så mkt tid åt datan just nu, och jag spelar Starstable och bloggar endast om ridpassen.. Men snart kommer ju en tävling upp också.. Jao, :)

Minella - Hoppning

Ja, övade mest på höjden jag ska hoppa hos Neiwada, 60 cm eftersom hon fått vila två veckor nu så startar jag lite smått. Minella var ganska envis idag och ville inte över! Ojoj vad denna häst stannade, men tillslut så gick det jättebra, övade på trippelbarr här också. Efter ca en halvtimmes hoppning var hon fortfarande ganska taggad och pigg så då fick hon 3 varv härlig galopp. Sen fick hon en dusch också ;)
Hopp



Smoothie - Hoppning

Hej! Idag övade jag hoppning med Smoothie, hoppade höga höjder idag efter som vi ska tävla i 1.30 på Lördag hos Neiwada. Smoothie var duktig men skyggade ibland för skuggan. Det var riktigt varmt också, så efter fick Smoothie en dusch! Han stod där och njöt då! xD
Övade på titthinder också, och lite trippelbarrar då han inte hoppar så mycket sånt ;)
Ja, allt gick som det skulle och brukar göra om man säger så.
Hopp



Dagens ridpass

Hej! Idag var det 25 + här 8D Så otroligt varmt asså!
Smoothie fick vara min cykelhäst idag, "red" till stallet IRL också fick han vänta där ett tag sen så "red" jag hem :) Han var ganska pigg påväg dit och nästan skenade när vi galopperade, men på hemvägen så gick det lite trögare x)
Med Minella så red jag också ut, fast då lufthästred jag xD Minella var lugn, men hon stack nån gång och stegrade en gång också, tror det var för att en orm kom..
Idag kunde jag inte hoppa för tränaren med Smoothie, han var tydligen sjuk :c Men på fredag ska jag rida för honom med både Smoothan och Nellan! :D
Aja,nu outfits!
Minella, Endast hennes aachen träns



Smoothie, endast hans pullar träns



Kom ihåg frågestunden!

http://hallonbacken.webblogg.se/2012/may/fragestund.html

Smoothie - Dressyr

Övade på lite serpentiner med Smoothan idag! Han var duktig men lite trög han med xD
Men annars gick det bra! Han tog fina svängar var helmysig! Det blev perfekta svängar mellan "korg-konerna" som jag hade xD
Dressyr

PS: Det kommer inte vara så bra uppdatering ifrån min sida ett tag eftersom vårt internet krånglar och är segt D:

Minella - Dressyr

Övade åttavolt idag, gick jättebra men hon var då lite trög. Övade mycket att få henne i fin form eftersom hon är lite stel efter vilan med fölet. Hon blev ganska mjuk faktiskt! Min fina tjej! <3
Dressyr



Sprite!

Måste bara säga att det går att leda honom i grimskaft nu, och kan även borsta och krasta hovarna! På fredag är det tänkt att jag ska börja vänja honom med träns och bett och sedan böra longera! Och på onsdag så flyttar han ifrån hagen med Nellan till Smoothie och Hubbe :D

Smoothie - Hoppning

Hello! Idag hoppade jag lite med Smoothie, övade lite cavaletti först och sedan ganska mycket på planket. Han är lite rädd för planket, men idag gick det jättebra! Han var lugn för det mesta, men ibland skyggade han för planket xD
Hopp


Tussan-dressyr

Hej nu har jag precis ridit Tussan. Hon va väldigt pigg så jag tog lite dressyr. vet inte riktigt vad jag ska skriva nu .

Hubbe:D

Hej nu har jag börjat att sitta på Hubbe och han är väldigt snäll nu. Jag travar lite nu men snart kan jag kanske börja galoppera men jag vet inte.
Ni ska få en bild på Hubbe med sadel och träns
Hubbe:


Söt han är va???

Jag fortsätter!

Hej på er jag har bestämt mig att jag fortsätter med bloggen. Men bara så ni vet så kan det bli lite dålig uppdatering av mig men rider hästarna det gör jag:D

Minella - Hoppning

Hej! Idag tog jag en snabb hopptur med Minella i ridhuset ;) Hoppade denna bana:
Syns inte så bra.. xD Men bilden får inte kopieras då jag tog den i Starstable, där heter jag Mandy Skystone som det står på bilden :) Fast gjorde denna bana IRL också då xD
Minella var duktig, fast hon drog ganska mycket men annars var hon asduktig. Banan låg på 30 - 50 cm :)
Hopp



Minella - Klättring & kondition - Smoothie - Kondition

Japp, igår så red jag detta, men hann ej blogga :(
Minella var duktig, men blev lite rädd för lite troll här och vart. Övade klättringen vid min sommarstuga upp för kullar och sånt. Konditionen övade jag lite här och vart, det blev långa galopp sträckor och Minella nästan skenade. Med Smoothie så red jag ut och övade samtidigt galoppsträckor, han var lite skvättig men annars var han ganska lugn, men han var nog lite trött också för han saktade av några ggr x)
Allround till båda :)




T!

Du får inte sluta blogga! Då blir jag ensam här ju, läskigt! Snälla stanna!
/E

Ska jag fortsätta??

Hej jag funderar på att sluta blogga men jag vet inte. Jag känner att jag inte har så mkt tid.
Vad tycker ni???

Sunny&Kicken- Hoppning

Hej idag har jag hoppat Sanny från sjhorses för att dem är borta så då tar jag hand om Sanny och Kicken.
Jag hoppade inte så högt med dem, det blev som högst 60cm på båda.
Jag gjorde en liten övning som båda verkade gilla:D
Övningen:


Jag är så ledsen!

Hej jag är så ledsen att jjag inte bloggat på ett tag men det är för att jag har varit mkt i stallet IRL och datan där är dum!
Jag vill bara säga att jag är ledsen för det!!

Frågestund!

Fråga vad som helst! Men frågorna går endast till mig, E :)

Lite bilder på Sprite!

Han har ju blivit lite större nu ;)
Har tillstånd om bilderna, mejlat ägaren utav dom.
<3

Priserna!

Ja, som ska ge ut till de jag kommit närmast här i LH världen ;)
Allt är ifrån hööks.

Till Neiwada
ProduktbildFör att du är en sån bra förebild och en jättesnäll vän. ♥ [Dressyr schabrak & fleecetäcke & grimma]
Till stall Blommgården
Du är så snäll och finns alltid hjälp! ♥ T älskar dig hon med. [Allroundschabrak & huva & grimma]
Till EF, stall Skogsstjärnan
Du är så snäll och du och din väns blogg har alltid några nya inlägg som väntar! ♥ [Allround schabrak som jag är kär i & grimma]
Till Rosgården
Diggar din blogg riktigt mycket! Och du är så snäll också! ♥ [Vojlock & grimma]
Till sjhorses
ProduktbildProduktbildProduktbildKänner er irl och ni har en riktigt bra blogg tycker jag! :) [Ryktgrejor]
Till Sim Wim
Du är snäll och har en fin blogg! ♥ [Ryktväska & grimma]
Till Soreca, J
Diggar du och din väns blogg jätte mycket! ♥ [Ryktväska]
Till Pao
Du får en sån här du med, gillar de och hoppas att du oxå gör de! Du har en jättebra blogg som är intressant att läsa! ♥ [Ryktväska]
Det sista paketet jag ger ut.. som är till den bästa av de alla....... T!!
Ja varsågod T x) Vet du vad du vinner? Jo,
Hahhah xD Jamen T, du har ju en annan sak du ska få också.. DELA DENNA BLOGG MED MIG! ;D Fast det gör du ju redan... xDD
Hoppas alla blev nöjda över sina presenter! :)
Och ni som inte har fått, så är det för att vi inte fått sån bra kontakt :/


Tävling på stall Blommgården!

Önska mig och Smoothie lycka till... :) Jag är inte anmäld på Nellan va S.B? Isf, stryck henne ;)
Ska hoppa 80 cm. Efter den här tävlingen ska han få vila från tävlingar innan T's och mitt egna SM som vi två kvalade in i hihi :) Här är outfiten Smoothie har, tar med mig MInella också eftersom Sprite ska få öva på att vara utan henne och för att Smootie inte gillar att åka transport själv.
Smoothie i transporten:

Minella:

Smoothie på banan:

med hans pullarträns och hoppsadel ;)
Jag på banan:



Har inte hunnit 😓

I tisdags så hadejag inge internet, och igår var jag i stallet och stugan så hann ej blogga :( men priserna kommer idag tror jag! Och igår red T Smoothie troja? Sprite fick sova i egen box inatt och han var jätte lugnas Mimmi! Så nu ska han börja stå själv! I helgen ska han börja grimtränas, och imorrn blir han hela 2 år!!

Mycket hästar i helgen!

Hej imorgon ska jag rida Smothie och från fredag till söndag ska Sunny och Kicken från sjhorses att vara här för at dem ska bort så jag ska ta hand om dem. På tal om sjhorses så är ju Sweety där just nu och jag har hört att hon uppför sig riktigt bra nu så hon kanske snart kommer hem, vem vet.

Tussan snart bättre:D

Hej nu sa vetrinären att Tussan snart kan börja ridas men måste bara vila över helgen så jag längtar inte efter att rida henne på en vecka, jag kommer nog att flyga av!

Dakota-Terräng

Hej idag har jag ridit terräng med Dakota då. Hon va framåt och flög lätt över terränghindren. Det va några stockar mm som vi hoppade. Det va väl inte så mkt mer som jag har att skriva nu.
Dakotas outfit:
Hoppning



Smoothie - Dressyr

Hej! Skrev ju att jag skulle rida dressyr med Smoothie, gjorde det för ett tag sen. Övade på öppna och sluta, öppnorna gick jätte bra men vid slutorna så  blev han lite galen och stack nån gång. Och så blev han rädd nån gång också när min fot kom in i sargen. xD
Allround



Nu går jag och rider Smoothie rejält i dressyr.


Ändring!

Jo i utlottningen så ändrar jag så är jag inte ska lotta, utan jag kommer ge ut priser till LH bloggar som jag har riktigt bra kontakt med ;)

2 MÅN IMORRN!

Gissa vad som blir två månader imorgon.... JO HALLONBACKEN! ;D
Kommer lotta ut två saker, ett hemligt paket och... ETT TILL HEMLIGT PAKET X'D
Ja, anmäl er på kommentar, jag vet att det är lite sent att säga det typ 4 tim innan klockslaget och Hallonbacken är två mån men ändå, lottar imorrn kväll ;) Det finns endast en anmälningslista, eftersom jag lottar båda paketen ur den!
Anmälda:
-
-
-
-
-
-


Hej!

Hej! Har ni sett stall skogstjärnan? Om inte, ni måste!!!! För där finns världens snällaste som utser mig och T till veckans blogg! Och vi får även gästblogga och välja ett hemligt paket eller att bli medryttare på Boy eller Vanilla Ice! Elin är så himla snäll! <3 Jag tror jag väljer hemligt paket eftersom jag har så mycket annat för mig just nu ;)

Idag fick Minella & Smoothie gå i skrittmaskinen. Minella ska sakta men säkert börja komma i form fastän hon har föl. Nu på onsdag så tänkte jag göra så att Spirren får stå i en egen box, han är ju nästan 2 år! ;) Ska också börja grimträna honom i helgen kanske om det går bra för honom utan Minella i samma box ;) Imorgon om jag tar med Smoothie till skolan så får det bli ett rejält dressyrpass för honom!

Våran uppdatering ligger på det sämsta just nu, men jag spelar Starstable och är i stallet IRL och T är med massa vänner och i stallet IRL. Men jag hinner ändå rida luftisarna ;D

Hubbe!

Hej idag blev det ingen inridning med Hubbe men det går framåt iallafall. Han tillåter sadeln och att stigbyglarna dinglar men han är fortfarande inte riktigt säker när man hänger på honom så det får jag fortsätta med ett tag till!
//T
Min data dampar så jag kan inte lägga in den vanliga T bilden!

Contessa-hoppning

Hej idag har jag hoppat Contessa. Vi gjorde först en liten bomövning sen hoppade en bana. Hon va jätteduktig min lilla kicka. Hon vägrade eller rev inte nån gång. Hindren jag hoppade låg på 50 till 100 cm. Det va ett oxer, tre räcken och en grind.
Contessas outfit:
Hopp

Dakota-Hoppning

Hej idag har jag hoppat Dakota lite grann. Hon va i bra form och jätteduktig. Vi hoppade en bana som va väldigt lätt att fatta. Jag gjorde inte så mkt mer än att hoppa bana eller jo jag värmde ju upp först med en bommövning. Ibörjan va hon lite het men hon lugnade ner sig efter några varv på volten.
Bommövingen:

Banan:
Dakotas outfit:
Hopp

Jag är så dålig!

Hej just nu hatar jag mig själv inte har bloggat på nästan hela förra veckan. DUMMA DUMMA DUMMA MIG!!!!
Anledningen till att jag inte har bloggat nåt är att jag har varit hos kompisar och  då inte har haft så jättemycket tid till datan.

Gästbloggning

Hej!
Jag är E:s kompis och ni kan kalla mig L. Det är jag som har köpt Killen och han är verkligen jättefin! Jag håller på att jobba mycket med dressyr med honom, mest skänkelvikningar och lite sånt. Han har verkligen blivit en i "gänget" för att han och de andra verkar gilla varandra! Mina andra hästar heter Minnie, Polo Apello, Nasse, Carly Rae och Angel! Carly Rae är tre år och Angel är nyfödd, han är jättesöt! Minnie är mamma till båda och Polo är pappa till Carly Rae och Angels pappa är Apello. Carly Rae är ett sto och Angel är en hingst. Nasse är världens finaste lilla shettis och han är 17 år och fortfarande superpigg på många saker som är nya för honom <3.
/L

Starstable!

Hej! Idag kanske Smoothie får vila, vi får se. Men iaf jag har börjat med starstable och tkr att det är askul! Har någon annan det? Isåfall, ska vi träffas? :)

Smoothie - Uteritt

Ja skrev ju i inlägget innan att jag red ut med Smoothie. Red till en loppis och tillbaka, mamma red också sin LH Bianca som står i lill-stallet extra box ;D Smoothie blev red för en bil nån gång men annars var han lugn och snäll.
Smoothies outfit:



Inte haft tid...

Hej! Idag har jag inte datat nåt, har varit med mina kompisar! Men innan det så blev det en liten ridtur på Smoothie. Sprite har vuxit nu och är jättefin! Han ska jag nog behålla. Så S.B om du ser det här så kan jag passa på att säga att jag nog inte hinner ha Kewarra som medryttarponny, men hon är jättefin och jag älskar henne men tyvärr :'(

Tussan halt!!

När jag va till stallet idag så såg jag att nåt va fel på Tussan så jag åkte till vetrinären och dem sa att hon va halt så det blir ingen ridning på henne på ett tag nu!


Smoothie - Dressyr

Kom nyss in från att ha lämnat Smoothie i stallet och gett hästarna kvällsfika. Men iaf, innan jag tog ut Smoothie från ridhuset så övade jag övergångar med honom. Han var lite trög, men ibland drog han iväg. Och lite extra stark var han också, men annars gick allt finfint!♥
Dressyr:



Häst vila!

Hej idag har alla hästar vila så jag får väl ta att gå ut och micka snart!

Inte haft tid!

Hej och förlåt för att jag inte har bloggat så mkt jag her inte haft tid att blogga den här veckan. Men jag vill då säga att jag har ridit hästarna den här veckan. Hubbe är duktig i innridninen och imorgon sak jag börja hänga i sadeln tror jag.

Massa regn..

Idag har det spöregnat hela dagen! Fy tusan vad blöt mina skor blev i skolan. Jag sa till Mimmi imorse att hästarna kunde få vara ute till halv 3, och då såg det ut att bli fint, så när jag kom hem från skolan stod dom i hagen för Mimmi åkte vid halv 2 och då var det lite duggit, så hon tänkte inte på att ta in dem, men sen kom hon tillbaka alldeles nyss och tog in dem igen eftersom jag har massa annat att göra.
Sprite mår fint, och Minella med. Ikväll så blir det ridning i ridhuset, dressyr. Nån som har en liten dressyr övning som jag och Smoothie kan testa? Annars så hittar jag nog nån på google ;)


Minellas pass

Haha, konstiga tecken man gjorde xD
Och vi har även rivit uteboxarna, så nu är det krokar där som en spilta utan vägg imellan spiltorna! Men de kommer de inte stå vid under natten, bara om jag duschar eller så ;) Och har förstorat texten med, du kan få se:

Smoothie - Terräng

Det stod hoppning på schemat, men orkade inte dra fram massa hinderstöd och så, så det fick bli terräng tillbaka från stallet, till stallet (IRL alltså) så red jag Kewarra och Smoothie fick springa bredvid, och tillbaka tvärtom. Det var inte så många hinder som fanns, utan kanske 5? Ja, hoppade de jag såg och det flesta låg runt 50 cm.
Smoothie var lite tveksam ibörjan, men det var längesen vi var ute och hoppade terräng. Men tillslut var det full fart framåt! :D
Allround



Minella har fölat!

Jaa! Imorse ringde Mimmi när jag åkte till skolan och sa att ett hingstföl kommit till gården! :) Han är ljusbrun med endast en stjärn.
Han heter Sprite! ;)
Har även gjort Smoothies pass:

Minella kan föla vilken dag som helst nu!


Smoothie - Hoppningträning

Hej! Idag kom tränaren till Hallonbacken ist för jag kom till honom ;) Vi övade galoppsprång, som gick jätte, ja, ganska bra. Vi använde plastband eller vad det nu heter, runt de två hindren så Smoothie inte skulle vägra, för då kan han inte vända eller gå framåt om hindret är högt. Och det var typ det som hände, Smoothie vägrade på andra hindret några ggr och vi var fast. Men ibland gick det ruskigt bra! De minsta vi lyckades klämma in mellan de två hindren, ena på kortsidan och andra lång (det var med en sväng) var ca 4 språng, och längsta ungefär 8 ;)
Hoppning



Wow!

Hej! Kollade just stall skogsstjärnan.. Och såg att jag kommit ETTA med Minella på Vårknoppstävlingen (LB) och TVÅA med Smoothie (LA)! Världens bästa lufthästar!
Och juste, Sim Wim! Mejla till [email protected] om gästbloggningen du vann på Hallonhoppet! ;)


Alla hästar!

Idag har jag ridit alla hästar och är väldigt trött så jag orkar inte skriva mer än att jag red dressyr på Dakota, hoppade Contessa och red oy på Tussan. Hubbe fick vila idag men imorgon ska vi försöka med tränset.

Minellas mage...

Är riktigt tjock nu! Hon ska få vila nu, ett tag ;)
Håller på och fipplar med kartan, så det blir bra för en gång skull!

Vila idag!

Halloj! Idag fick hästarna vila, och nu, eftersom Gledi är dräktig så har hon flyttat hem till sin riktiga ägare, men när fölet är född och kan klara sig själv så kommer hon tillbaka! :) (Tänkte ju vänta tills hon får föl IRL, fast orkar inte så då får fölet komma på LH tid så behöver inte jag skriva fakta om fölet här, då är alltså fölet hos grannen, Gledis riktiga ägare! ;D)
Och idag red jag Kewarra, på en uteritt. Igår så testade jag henne lite, skritt, trav, galopp, halter, volten, stora mittvolten, tempoväxlingar, ja det! :)
Och idag gjorde jag en schema hur jag ska rida mina hästar (försöka iaf) Fast bara till Smoothie och Minella :)
Smoothie:
Måndag: Dressyr
Tisdag: Vila
Onsdag: Hoppträning för tränaren
Torsdag: Hoppning
Fredag: Dressyr
Lördag: Uteritt, annars dressyr eller vila
Söndag: Hoppning


Minella:
Måndag: Hoppning
Tisdag: Vila
Onsdag: Dressyr
Torsdag: Hoppning
Fredag: Dressyr
Lördag: Uteritt, annars hoppning eller vila
Söndag: Dressyr


Som ni ser så har Minella mer dressyr, för det satsar jag på med henne, och mer hoppning med Smoothie, för det satsar jag på med honom. Fast på lördagar om jag inte rider ut, så blir det ju de jag inte satsar på med den hästen ;)
Japp, det var de :)
Och justja, ska nog blogga ibland på stall Himlabacken, men mest här! Och nu måste jag ta och mejla till några personer, så hejdå! :)

Ska man fortsätta?

stallhimlabacken.bloggplatsen.se
Alltså nöjd med den, men gillar Hallonbacken mer, här har jag ju allt.. Önskar att en dröm kunde bli sann<3 Säger inte vad ;) Stannar nog ändå... Ja... Hehe.. Hmm... Asså jag måste bestämma mig nu!!

Hubbe och innridning

Idag har jag börjat rida in Hubbe så idag började vi med att vänja honom med nåt på ryggen vilket han inte brydde sig om så sadeln kommer nog inte vara nå problem. Jag longerade med sadeln också och det va han lite misstänksamm på men efter ett tag gick det bra så snart ska han få tränset på sig.

Smoothie - Dressyr

Hej hopp! Idag när jag var i stallet, så red jag lite dressyr på Smoothie, inte så lång stund utan bara ca 30 min. Övade lite tempoväxlingar och lite smått med skänkelvikningar. Imorgon blir det vila ;)
Allround



Contessa-Dressyr

Hej idag har jag ridit lite dressyr på Contessa, hon va i bra form och väldigt duktig och lydig. Vi körde en väldigt lätt övning som jag ska visa snart. Contessa va lite stark men snäll.
Övningen:
Contessas outfit:
Dressyr

Minella - Dressyr

Hej! Idag så skjutsades Minella och Smoothie till min morfar på morgonen, och stå i hagen där. (Mimmi skjutsade). Och sen följde de med till stallet irl! När jag var i stallet så hoppade jag med Minella, hon var duktig och bjöd framåt, men var ändå jätte busig, och ville gå på sidan hela tiden av hindren, men annars var hon duktig! Övade mest på raka vägar, så hoppade max höjd 40 cm.
Minellas outfit:
Hopp! ;D

Slutat:(

Hej jag har tråkiga nyheter, min sm-tränare ringde just och sa att jag inte ska träna för honom längre och jag blev såklart väldigt besviken men jag har ju kvalat in till sm och det har han hjälp mig med.

Tussan-Uteritt

Hej på er idag har jag ridit ut på Tussan, vi red till hennes favoställe och det är en äng som är perfekt att galoppera och äta gräs på. Vi tog en lång och härlig galopp sen så skrittade vi hem. Hon va pigg och framåt och väldigt snäll den lilla Tussan. Det va första gången vi red på ängen tidigare har jag bara gått med henne det är så jag vet att det är hennes favorit ställe. jag flög nästan av henne för hon visste inte om hon skulle äta eller springa men hon va duktig ändå.
Tussans outfit:
Allround

Hej då Solo och Spoot

Hej nu är det bestämmt att Tofsan (TC) ska köpa Solo och Spoot åkte idag till Elin på Stallskogsstjärnan. Jag vet inte riktigt när Solo åker men det blir nog snart tror jag. Nu när jag inte har så många hästar att rida kanske det blir lite bättre uppdatering för min del. Jag kommer att sakna Spoot som en tok men jag vet att jag gjorde rätt i att sälja honom för hos Elin tror jag att har blir riden mer än av mig för ja hade ju så många hästar men nu har jag bara Contessa, Tussan och Dakota. Det är ju Sweety också men hon räknas nästan inte som min häst just nu för hon är ju hos sjhorses.



Bästa lufthästen!

Smoothie! Du betyder mest av alla mina LH's! Dig har jag haft längst. Dig har jag kommit längst med. Dig har jag aldrig tröttnat på! <3
Connemara - 147 cm - 2002 (?, måste ta reda på det) - Skimmel - Bäst!

Hjälp!

Hay.
Jo, det är så att jag nog ska skapa en egen blogg. Men jag vet inte om jag ska ha på blogg.se eller bloggplatsen.se! Vad är bäst? :) Vilken är lättast att lägga in headers och videos på? Vilken blogg kan bli snyggast?
Har ju sett på bloggplatsen att man kan ha röstningar där ju, och så har man en frågeruta.. men kan man ta bort bloggar från bloggplatsen? Är det lätt och förstå om man är nybörjare? :)
Fast T, det betyder inte att jag slutar blogga här, kanske inte ens fastnar för den "nya".

Minella - Dressyr

Red dressyr med Minella också då, hon var lite busig och såg nåt troll i skogen bredvid och hoppade till nån gång men annars var hon jätte duktig som hon brukar vara i dressyr. Övade samma sak som med Smoothie, skänkelvikning och forma henne på volterna! :) Om jag nu skrev så men det var de vi gjorde! ;)
Minellas outfits:



Smoothie - Dressyr

Hej! Idag var jag hos en kompis, och Smoothie och Nellan fick såklart följa! Red lite dressyr där, Smoothie var jätte duktig! Övade lite skänkelvikningar och mycket på att ställa honom i form, vilket han var jätte duktig på! :)
Smoothies outfit:
Dressyr



Provridning på Solo!

Hej idag ska Tofsan (TC) som IRL är typ min bff ska provrida Solo idag så om hon gillar honom ska hon köpa honom så jag hoppas att hon verkligen gillar honom. Hon ska eventuellt rida lite dressyr i börja så hon känner hur han är efter det blir det nog nått litet hinder.
Tjao!!

:)

Hallå! Vet ni vad? Jag ska nog (Förmodligen) bli medryttare på stall Blommgårdens Kewarra! Ska bli så kul!! :)
Ska nog gå runt lite med Minella i ridhuset, eller så frågar jag om stallskötaren Mimmi har tid.
Justja, jag är inte så duktig när det gäller fodring, så Mimmi matar typ alltid!
Och T, har ju sina hästar på min gård, jag fattar inte hur hon kan rida dom varje dag då hon inte så ofta är hemma hos mig? x)

Red Solo till salu!

Hej jag har bestäm mig att sälja Solo för jag har inte tid för honom. Men Soreca ta inte illa upp för att jag säljer en häst jag precis har fått. Jag säljer honom för att jag har ju Contessa, Tussan, Dakota, Solo, Sweety och Spoot. Spoot ska ju säljas och Solo då. Sweety är ju hos sjhorses och lär sig att uppföra sig.
Nu kommer fakta om Solo:
Namn: Red Solo "Solo"
Kön: Valack
Född: 1999
Ras: Svenskt halvblod
e. Red light
u. Summer
Mankhöjd: 168cm
Kapacitet: LB Dressyr, MvsB Hoppning
Färg: Fux m. strimbläs
Info:
Solo är en stor, ganska så gänglig valack. Han har gått höga klasser i hoppning, dock inte så mycket dressyr. Men han har kapacitet att komma upp till LB. Han är som sagt ganska så stor i både gång och kropp, vilket är till fördel när han hoppar, men då är han inte lika smidig.
Han älskar att hoppa och hoppar hus! Han är hur mysig som helst när man hanterar honom och äter så gott som allt.
Gillar dock inte flygplan...
Visst är han söt lilla Solo<3
Hoppas nån är intresserad!

Vila för nästan alla hästar!

Idag har jag faktist bara ridit Dakota och Solo. Jag hoppade lite terräng på Dakota och körde lite dressyr med Solo.
Jag hinner nog inte skriva nåt om vilken övning eller så för jag måste göra en sak så tjao!
Dakotas outfit:
Terräng

Förlåt!!!

Hej och förlåt så mkt för våran dåliga uppdatering, jag har helt enkelt inte hafft tid att blogga. Jag vill bara säga att jag ska försöka bli bättre på att uppdatera:D
Tjao!!!

Smoothie - Uteritt

Hej! Idag åkte jag till min kompis, men Smoothie i transporten. Där fick han vara ute med hennes kanin tills vi "gick-red" till en butik och tillbaka, det blev bara skritt. Smoothie var lugn och fin.
Smoothies outfit:
Bara tränset;)

Bara tre sak som jag inte sagt än:

Jag såg en lapp från några år sen när jag hade Smoothie och Josse, då var han född 2002! Vad ska man tro på? Tror att 2002 stämmer... xD
Och Gledi ägs inte av mej, utan än så länge lånar jag henne♥
Om jag inte behåller Nellans föl så söker jag en foderhäst som jag kan rida, det är så tråkigt att bara rida två hästar!

Längtar..

Tills fölet kommer! Om jag sådär, fastnar för fölet behåller jag nog de, annars så säljs det nog kanske ;)
Och jag kanske skapar en egen LH blogg, tröttnat nästan på att dela, men vill ha Hallonbacken ändå! HJÄÄÄLP!

Haft fullt upp!

Varit lite dålig uppdatering från mig de senaste dagarna, men igår så hopptävlade jag på stall Sim Wim med Smoothie i hoppning och idag tävlade jag med Minella i dressyr. Smoothie kändes lite stressad men annars gick allt fint. Kom på plats 6. Minella var jättefin och men henne kom jag på plats 4 ;D Och idag efter tävlingen fick Minella vila ca en timma, sen så betäckte jag Minella med Spoot!♥ Så ett fjording-arab-newforest-nordsvensk väntar! ;)
Och ja, Smoothie fick vila idag, imorgon så ska vi nog på en ridtur! Och justja, i tisdags så kvalade T och jag till SM! Med Smoothie och Contessa.
Outfiten för Smoothie på Sim Wim:
Produktbild
Smoothie på kvalningen:

Första rundan hade han de orangea benskydden och schabraket.
Andra hade han detta ist:
Produktbild
Tredje:
Minella på Sim Wim:

Och hennes dressyrsadel och träns ;)

Spoot till salu!

Hej nu har jag bestämt mig för att sälja Spoot och det va inte ett lätt beslut. Jag säljer honom för att jag inte har tid med problemhätar just nu, jag har ju skrivit hur Spoot är redan men jag skriver det igen.
Spoot är en busig ponny som inte gillar dressyr då gör han allt han inte får men i hoppning så är han snällare men han stannar eller springer på sidan ofta. Han är världens sötaste ponny. I boxen så är han hur snäll som hellst och är jättekelsjuk.
Snälla köp min lilla sötnos!!!!!
Han kostar 60000lp

Ska longera Gledi nu!

Ja, hon är ju dräktig så rider inte henne! (Väntar tills hon får föl IRL) så det blir lite lite longering istället!
Gledis outfit:
Extra tränset jag har, det är dock lite förstort för Gledi men passar ändå! ;)
Ny köpt ;)

Minella - Dressyr

Hej! Idag övade jag dressyr med Minella, på studsmattan hos en kompis x) Alltså övade jag på volten. Rundade henne, och lite tempoväxlingar m.m. Minella var jätte duktig och var inge busig alls, eller jo... x) När jag sedan red hem därifrån, så blev det full galopp, Minella var överpigg och drog iväg! Och hon sparkade bakut också! Många gånger, fast inte när jag övade då ;)
Minellas outfit:
Dressyr

Svar på kommentar (Eller fråga till kommentar)

OLIVIA! Har du någon mejl så du kan få ett pris? :)

Ridit

Hej idag har det varit en jobbig eftermiddag för jag skule rida Solo,Dakota,Spoot och Tussan. Jag hoppade med Tussan, Solo och Spoot. Jag red dressyr på Dakota då.
Dressyrövning med Dakota:

Dakotas outfit:


Hoppövning på Tussan,Solo och Spoot:

Spoots och Tussans outfit:
Visar inte Solos outfit, vet inte varför:D

Smoothie - Uteritt

Idag när jag var i stallet IRL så blev det en liten skogstur med några vänner! Jag red Smoothie♥
Det blev inte nån lång tur, skritt mest, lite trav och på vägen tillbaka så blev det ett hinder att hoppa ;) Smoothie var lugn men blev lite rädd för en sak, nåt överdrag eller så x)

Soothies outfits:
Allround



Svar på kommentar

Svar till wir: Har du en blogg eller mejl eller nåt sånt? Isåfall kan du få ett pris ;)

Kvalat in till SM

Igår kvalade jag in till SM i hoppning med Contessa!! Hon va så himmla duktig min lilla kicka.
Conessas outfit:

Hon hade den svarta huvan,hoppsadeln och polartränset.
Min outfit:










Hjälp!!

Hej! Stressad nu, köpte nyss ett DYRT och jättesnyggt fleecetäcke till Gledi, som jag la någonstans i lill-stallets sadelkammare! Kan du hjälpa mig att hitta det? Snälla?? :)
Ni kan börja och kolla utanför sadelkammaren!
ps. täcket är ett rött JW täcke!

Ojojoj!!

Ikväll händer något kul! Om inte imorgon... För er alltså! Hoppas detta blir lyckat! ;D

Red Solo

Jag har vunnit en häst på sorecas hopptävling, här får ni lite faktaom honom
Namn: Red Solo "Solo"
Kön: Valack
Född: 1999
Ras: Svenskt halvblod
e. Red light
u. Summer
Mankhöjd: 168cm
Kapacitet: LB Dressyr, MvsB Hoppning
Färg: Fux m. strimbläs
Info:
Solo är en stor, ganska så gänglig valack. Han har gått höga klasser i hoppning, dock inte så mycket dressyr. Men han har kapacitet att komma upp till LB. Han är som sagt ganska så stor i både gång och kropp, vilket är till fördel när han hoppar, men då är han inte lika smidig.
Han älskar att hoppa och hoppar hus! Han är hur mysig som helst när man hanterar honom och äter så gott som allt.
Gillar dock inte flygplan...
Visst är han söt lilla Solo<3

Igår: Minella - Hoppning

Hej! Igår blev det inte så bra uppdatering, hann inte men jag var med T på kvälen och firade Valborg och hon sov hos mig! Innan bomberna då så (Om man kan säga bomber xD) så hoppade vi, jag på Minella och T på Tussan tror jag. Minella drog lite, men annars gick det jättebra!! :) Kom inte riktigt ihåg vad vi övade på, men det var en kombintation iaf! Och det blåste jätte mkt också! Så det blev inte så långt pass eftersom det inte finns något ridhus vid sommarstället där vi var.

Minellas outfit:
Hopp ;D

Välkommen hit till Stall Hallonbacken! Det här är ett lufthäststall i Norr med två ägare, T & E. Vi har 4 varsina lufthästar som vi tävlar och tränar med. Men de fyra under är något alldeles speciellt♥: Smoothie Vann LH-SM på Neiwada sommaren 2012 Tussan Fint minne från Stall Blommgården♥ Contessa Var också med i finalen av LH-SM sommaren 2012 Golden Line Fint minne från Neiwada♥
RSS 2.0