Islandshäst!

Jag har en häst på prov just nu som jag kanske ska ha kvar om Nutella blir såld! Fast det blir hon förmodligen för om inte hon som har henne på prov just nu vill ha henne, så ska Sofie (shettisengilbert) köpa henne tror jag!
Ja den där Islandshästen då! Fakta om henne:

Gledi frá Áslandi

Gledi ägs än så länge utav grannen, som har Isisen Eidur som brukar rymma och kom och betäckte Contessa. Hon är pigg & arbetsvillig och gillar att vara på uteritter. Även jätte duktig i hoppning!
Hon är en trevlig häst att rida, blir bättre o bättre på sin tölt, lätt att arbeta i form. En riktig mystjej!


Fotad av min pappa, jag på ryggen! Hästen heter Gledi och är  i verkligheten dräktig med hingsten Eidur.

Juste, kom ni ihåg inlägget där jag skrev om att jag skulle hoppträna Smoothie hos SM tränaren första gången, och jag skulle typ ha markarbete med Minella eller nåt sånt?? :) Ja men i det stod det att en luftmänniska skulle komma och testa Josse om hon ville bli medryttare elr inte och nu har hon bestämt sig! Josse får en liten medryttare! :D



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Välkommen hit till Stall Hallonbacken! Det här är ett lufthäststall i Norr med två ägare, T & E. Vi har 4 varsina lufthästar som vi tävlar och tränar med. Men de fyra under är något alldeles speciellt♥: Smoothie Vann LH-SM på Neiwada sommaren 2012 Tussan Fint minne från Stall Blommgården♥ Contessa Var också med i finalen av LH-SM sommaren 2012 Golden Line Fint minne från Neiwada♥
RSS 2.0