Mobilblogg - E

Hellu! Är i stugan nu, har precis löshoppat Golden, gick jätte bra! Han fick hoppa räcken, kryss, oxer, trippelbarr och svinrygg! Han hoppade upp till 110 idag! 
 
Ska rida Smoothie nu, tjao!
 
/E

Smoothie & Golden ♥


Ridläger.. :D

Varit på ridläger hela veckan (dagridläger på min ridklubb) och har inte hunnit sitta vid datorn nåt men jag har ridit LH ändå! Fast jag har inte följt schemat direkt.. Men inlägg om ridpassen kommer inte komma, orka lägga upp D: XD Men ska försöka blogga mer, men mest bara om ridpassen, fast det är inte säkert att det blir nån bra update alls, har lixsom tröttnat på att LH blogga...
 
Golden:
M: Uteritt 
T: Rida över bommar
O: Uteritt
T: Dressyr
F:Rida över bommar, litet hopp
L: Löshoppning
S: Dressyr
 
Smoothie:
M: Vila
T: Uteritt
O: Hoppning
T: Hoppning
F: Uteritt
L: Dressyr
S: Hoppning
 
Expresso:
M: -
T: Kom hit
O: Vila
T: Uteritt
F: Test
L: Test
S: Vila
Jag känner att jag och Expresso inte klickar ihop direkt, nån som skulle vara intresserad ifall han säljs?
 

Shoppat + Presenter!

Shoppat idag :D Allt är till Smoothie!
 Fast det här täcket & allt är till Expresso!
 
Ska också visa presenter jag fått & inte visat ;D:
Taaack Barocko! <3
Taack.. Nu är jag förvirrad, vem fick jag detta av?? Men tack ändå! <3
 
 

Schema v 26

Smoothie:
M: Vila
T: Uteritt
O: Hoppning
T: Hoppning
F: Dressyr
L: Vila
S: Hoppning
Golden Line:
M: Uteritt (hinner inte skriva om det men jag red till mitt stall IRL vid 9 sen stod han i en hage och käka gräs hela dan tills jag red hem vid 4, var på ridläger ;))
T: Rida över bommar
O: Dressyr
T: Rida över bommar 
F: Dressyr
L: Dressyr
S: Rida över bommar, kryss
Expresso:
M: -
T: Kommer
O: Uteritt 
T: ?
F: ?
L: ?
S: ?

:DD<3

Det var det här jag skrev om som kom bort....
JAG & SMOOTHIE VANN HOS SIM WIM! <3 OCH JAG VANN EN PONNY OCKSÅ! :DDD
                   
Detta fick jag <3 Taaack <3 Ska nog använda på kvalet till SM :D

Namn: Expresso

Kön: Valack

Ålder: 7år

Färg: Brun

Ras: New Forest

Mkh: 146

Övrigt: Expresso är en ponny med ett stort hjärta. Han tvekar inte och gör precis som man säger!! Hoppar LA tävling, hoppning, och har hoppat 1.20 hemma. Dressyr LA där med. En ponny som kan komma hur långt som helst!!

    

Åhh han är sååå söööt!


?

Nya blogg.se har blivit jätte konstigt nu, kan inte välja kategori och så sparade jag ett inlägg som utkast men det försvann...

Contessa!

Eftersom jag och Contessa ska vara men i SM så tränar och rider jag henne varje dag även om jag inte skriver om det. Jag har inte  så mkt tillfälle att sitta vid datan ju nu satt uppdateringen kommer vara väldigt dålig från min sida!
 
 

Sommarbete

Det där med sommarbetet har ju blivit lite tok och för er som inte har fattat vilka som ska dit av mina hästar satt jag säger det nu. Det är Tussan, Hubbe och Dakota,Sunny ska dit nästa vecka. Hästarna som är kvar är Contessa och  Sweety.
 
ps. Imorgon tills på fredag ska både jag och E på ridläger IRL satt då blir det nog inte så bra uppdatering.
 

Lite snabbt om ridpassen igår 8'D

Kopplar in mig igen xD
Körde dressyr med båda två! Med Smoothie övade jag på halter & volter & att galoppen skulle vara mjuk och kontrollerad att han inte fick dra :3 Gick jätte bra, galoppen blev väldigt mjuk & gick lätt att öka på och minska på :D
Med Golden övade jag halter & volter! De går jättebra nu! Han lyssnar på en gång när jag drar lite lätt i tygeln och volterna blir väldigt bra. Så när jag gjort volter & halter i ca 20 (10 irl) min så övade jag galoppfattningar, dom går också jätte bra nu :D
 
Dressyr på båda :)

Glad midsommar!

Kommer lite sent men är i stugan & har inte haft nåt internet på hela dagen & blogg.se appen funkar ju inte :/ Men nu kunde jag koppla in pappas telefon i min laptop så jag fick internet! (Funkade inte med min telefon :/)
Men jag har iaf ridit Golden & Smoothie, och har även hittat en lapp med gamla LH's. Så nu har jag skrivit en lista med alla lufthästar jag kommer ihåg jag haft!
Har även sett att jag fått lite midsommarpresenter ifrån Neiwada & Luftlycka! Tack så mycket <3
Från Neiwada, tack så himla mycket fina du! <3
Taaack Luftlycka <3 Ska ha det till Josse <3
 
 
Hinner nog inte blogga mer 

dumma app!

funkar inte D: Så blir inte sån bra update ändå! D:

Igår: Golden - Uteritt

Ja precis som T skrev så red vi ut en liten sväng igår. Vi skrittade bara och tog det lugnt. Golden kände sig väldigt lugn bredvid Sweety. Golden bara gick och lunkade på ;3
Har inget mer att säga om ridturen ^^ XD 
Men nu ska jag  visa Goldens outfits.. :D
Haha jag vet att det är lite rörigt! Men på "hoppning 1"  så hör det bruna schabraket & de ljusa benskydden ihop, och de andra schabraket & benskydden ihop.
Men ni kommer inte få gissa när jag skriver "hoppning 1" utan jag skriver också om jag har den bruna eller blåa sidan 8D 
Varför valde du då att ha 2, nästan 3 hoppoutfiter på Golden som ens inte kan hoppa? Jo, för jag tycker att hoppning är kulast, och så hittade jag en massa fina schabrak som passade bäst till hoppning, och de bruna  "hoppning 2" sadeln & tränset måsta jag typ ha med, för jag blev kär i det <3 Och det var ju en hoppsadel ;3 Och så ska jag satsa på hoppning med Golden :D
Ja, det här inlägget är himla rörigt men nu kommer jag till en sak som hör till själva ridturen:
IDAG HADE JAG ALLROUNDEN ;D

Mer update!

JAA! Nu har jag köpt en iPhone, så nu blir det mer uppdatering ifrån min sida! Kan t.e.x blogga när jag rider 8D
Jag saknar gamla blogg.se <3

Sweety-Uteritt igår

Hej igår red jag och E ut en sväng. Sweety va super duktig, hon bockade inte en enda gång, hur bra är inte det!
Hon lyssnade och va framåt. 
Har väl inte mer att skriva just nu!!
 
 

Tävling idag!

Idag tävlade Smoothie & jag LA hos stall Barocko! Blir en tävlings vecka det här! :D Kom 3:a :DDD
Sötnosen!
Vi hade 2:an idag :D

Sprite!

Nu är Sprite såld till Sim Wim :)<3
Det här får han med sig:
Produktbild
Alltså: Svart aachenträns, svart allroundsadel, svart allroundschabrak, grått allroundschabrak, scapa schabrak, grönt grimskaft, svarta benskydd, brunt fleecetäcke, gröna boots, brun grimma!
 
han kan väl komma nu idag runt 3? :)
 

Snabbinlägg

Måste ju testas :D

TACK SIM WIM <3

  

  

Du är också otroligt grym! <3


XD

 
Jag såg inte vissa bilder nyss när jag skulle använda de, så jag laddade upp dem och nu såg jag dom bilderna XD Så då var det bara att radera D:
 
 
Och nu syns för tusan inte hejdåskyltarna D:

YEEEEEEEY

Nu har vi fått nya blogg.se :DD
Det är faktiskt jättelätt :3

Shopping!

Köpt den nya raden, rad 4 :3 Fast bara schabraket & huvan. JW schabrak, står Smoothie i rött på :3 Hans färg :)

Golden - Dressyr

Hej! Testade att göra lite lätta öppnor och slutor idag med Golden. Han böjer sig väldigt fint. Började först att bara styra in hans huvud mot mitten, och trycka med innerskänkeln så han går kvar med bakdelen på spåret och att bara att nosen pekar innåt mitten. Det gick väldigt bra men han fattade först när jag tryckte med innerskänkeln att det skulle bli trav, men då bröt jag av till skritt och styrde ut på spåret och började om. Tillslut gick det riktigt bra då övade jag slutor, som inte alls gick lika bra så jag fortsatte med öppnorna och slutade sen efter 45 minuts pass :)

Sprite - Dressyr

Red in Sprite på stora mittvolten idag. Testade att ställa honom i öppna ställningen ;3
Gick inte så bra. Han drog ut huvudet och ville gå ut på spåret. Men då styrde jag in honom på volten igen och gjorde halter på den istället xD Gick jättebra! Han svarade på halten ganska snabbt så om jag får säga det själv så är jag jätte nöjd :3
Nån som är intresserad? [email protected]

Smoothie - Hoppning

Övade ett och samma hinder idag. Ett räcke. Började på 30 cm. Det gick Smoothie nästan över. Det gick helt lugnt och kontrollerad som helst. Höjde till 50 cm, gick också bra. 60 cm drog han lite i men då hoppade jag räcket på volt så blev han lite lugnare och "kontrollerade" mer. Höjde sen till 70 cm. Gick hur bra som helst. Han verkligen bjöd framåt och hoppade hur snyggt som helst! Höjde till 80 cm. Han drog lite men då la jag en volt både innan och efter hindret så gick det bättre. 90 cm drog han också lite i men då la jag volt innan och efter, då gick det jättebra! :D
Sen så höjde jag till en meter. Smoothie hoppade så himla fint, mjuk & framåtbjudande på de! :3 En & 10 gick också jätte bra, lika så 120. Stannade där.
Det här var nog världens bästa hopppass med Smoothie kan jag säga! Såhäääääääääär nöjd!
Hoppoutfiten:



Contessas pass


 
 
/T

Slutmätt!

Var hos vetrinären med Golden idag, och kollade hans längd. Och nu är han slutmätt, 160.1 cm blev han! :3

Sprites pass


Goldens pass

 
 
Kram E

Minellas pass

 
Kram E

Smoothies pass

 
 
Kram E

Förlåt så himla mkt!!

Hej jag är så ledsen att jag inte har bloggat på ett tag nu!!Men jag har iallafall ridit hästarna och så!

Svar på kommentar

Anonym om Sprite tillsalu:
Hur hög är han? Är han inhoppad?:)

Svar: Han är inte slutmätt men blir runt 140. Nepp, inte "hoppriden". Har kunnat suttit på honom i 4 dar XD



Golden - Ridhuset, fast nu med bommar

Lade fram några bommar med cavaletti avstånd. Släppte sedan Golden i ridhuset och han travade direkt fram till bommarna och nosade på dom. Sen gick han över dom helt jätte bra (XD)
Sprang bredvid honom några ggr och sen travade han över själv. Gjorde sedan galopp bommar, och dom galopperade han över med en gång! Åh det syndes att han tyckte det här var kul!
La även upp ett litet kryss (20 cm) som han fick hoppa över :3

Sprite - Dressyr

Halter. Halter. Halter. Här var det bara halter som gällde. Sprite kändes väldigt het och hingstig idag så galopperade inte. Skulle få kontrollen över honom så då övade jag bara halter. Skrittade en bit, och när han ville dra iväg så halt. Det var alltså det jag övade på xD

Smoothie - Hoppning

Tjaaa!
Hoppade med Smoothie idag som det då stod på schemat. Ska hoppträna honom mycket den här veckan, tävling hos sim wim på söndag! :D Och det är ju även SM kval hos Neiwada snart :3 Övade på diken idag! :)
Smoothie hade inte nån direkt framåtbjudning men det gick bra! Hoppade som längst ca 2½ m i bredd. På diket alltså. Övade också höga hinder, 135 cm. Gick väldigt bra att hoppa "höjd" xD
Smoothie och mitt rekord är 140 cm i höjden, och 3 meter bredd. Barbacka i höjd är en meter :3
Outfit 1:



Veckans schema

Smoothie:
M: Hoppning (pass kmr)
T: Hoppning
O: Tävling hos Baroco!
T: Vila
F: Dressyr
L: Hoppning
S: Tävling
Sprite:
M: Dressyr
T: -ll-
O: Vila
T: Dressyr
F: Dressyr
L: Vila
S: Vila
Åkte till Sim Wim på onsdan ;)
Golden:
M: Släppa i ridhuset med bommar, litet kryss
T: Dressyr 
O: Släppa i ridhuset med bommar, litet kryss Uteritt!
T: Dressyr Släppa i ridhuset med små kryss
F: Dressyr
L: Ridhus, bommar, litet räcke
S: Dressyr
(ps. har även satt ut stockar i hans hage som han hoppar gulligt över :3 ds.)

VIDEOBLOGG!

Alltså ingen videoblogg i detta inlägg men nu har jag en videoblogg!
mymovies.bloggplatsen.se

Sprite tillsalu

Ja, nu är han klarinriden och han är jag dock inte intresserad av. :/ Så nu säljs han (Sim Wim om du villa köpa honom så får du såklart det)
Hallonbackens Sprite
Född 10/5 2009
Korsning mellan Arab, Fjording (pappa) Nordsvensk & New Forest (mamma)
e. Spoot (När de avlades ägde T Spoot, nu EF, stall skogsstjärnan)
u. Minella (min häst)
Uppf: Hallonbacken, E
Övrigt: Väldigt positiv hingst som gillar att lära sig nya saker. Riden i skritt, trav & galopp. Volterna blir inte perfekta, halterna blir lite sega och galoppfattningarna tar han lite sent. Jätte mysig kille som är nyfiken. Väldigt känslig men drar aldrig.
40000 LP
Mejla mig på [email protected]


Hemma!

Nu är jag hemma! Äntligen! :D
Jag har longerat Golden där på sommar stället, och kom just in från en mysig uteritt med Smoothie. Det var ett ganska långt tag sen jag bloggade om Sprite, men han är klar nu! Har bara lite svårt för halter och galoppfattningar. Och volterna är inte jättefina men vi har kommit väldigt långt! Och nu är han tillsalu då.. Inlägg kommer .. :)

Glömde igår med xD

Ja, att blogga om ridningen. Men jag lekte mede Golden i ridhuset och hoppade Smoothie. Hoppade bana! Gick super! :D Idag har Smoothie vilat och jag ridit ut på Golden.
Förvänta er inte mer bloggning för jag är i stugan just nu och bloggar ifrån min dator men min pappas iphone som internet så nu måste jag sluta :/

Smoothie - Dressyr

Hej.
Idag fick det bli framdelsvändningar och bakdelsvändningar eftersom Smoothie var för galen igår xD
Men idag gick det iaf lite bättre. Har inte gjort så mycket fram &  bakdelsvändningar med honom, så han kan det inte så bra direkt men jag blev chockad så fina dom blev <3
Älskarälskarälskar dig Smoothie <3
Dressyroutfiten



Golden - Dressyr

Övade halter & volter. Det gick väldigt bra idag! Han var inte hingstig alls och gjorde braiga halter och runda fina volter. Han har verkligen blivit duktig på volterna nu! :) Ska nog ta och släppa honom i ridhuset nån gång med hinder :) och lära honom lite sånt senare i sommar 8D Men det gick asbra idag iaf. <3

Nytt!

Nu har jag gjort om Smoothies outfits, och gjort en till till honom! En tävlings outfit! :D
Goldens outfits är också klara men ska inte visa dem ännu... c:
Han har ju också mer tävlings utrustning, men dessa kommer jag också använda till vanlig hoppning (sadeln & tränset är ifrån neiwada, alltså det jag vann, tränset kanske inte är det rätta men det var ett svart pullar iaf! och det andra tränset är nyköpt ;D)

Anmält mig till SM kval..

.. med Smoothie på Neiwada..
T NU SKITER JAG I VÅRAT EGNA SM ;)

Ja vet xD

ja vet att jag inte bloggade om ridpassen igår xD Men jag red dom iaf! Båda i dressyr :) Gick inte så bra för nån av dem.. Golden småstegrade och taktade hela tiden, så jag måste hela tiden lugna ner honom. Skulle öva på volter, och på slutet när han var lite lugnare så fick jag till ett par fina volter.
Med Smoothie då? Jo han stack iväg ibland och gick inte alls att kontrollera. Hade tänkt att öva fram & bakdelsvändningar med honom men inte en enda fick vi till :/

Till E

E jag har faktist sakt till dig flera gånger att Sweety inte skulle på bete en både på skype och på skolan!!!

Smoothie - Markarbete

Hej! Nu på kvällen vid kanske 8 eller nåt så red jag Smoothie vid min sommarstuga. Red över upphöjda bommar med ett 50 räcke på slutet, och jag har aldrig varit såhäääääääär nöjd över Smoothie som jag var idag! c:
Han var jättejättejätte duktig!
Hoppoutfiten


Golden - uteritt

Idag runt 3 så tog jag & Golden en uteritt, vi skrittade mest, travade inte så mycket och galopperade inte alls. Kände att han skulle få vänja sig vid miljön lite först. Han skyggade lite för lite saker men annars var han ganska lugn, fast han småökade i traven lite x) Men annars var lilla Goldenpojken hur fin som helst idag! :)
Outfit:
(Ja, använder det som ja skulle ha som "extra utrustning" ändå! Men de är ju såååå snyggt!)

E då

E har ju skrivit att Sweety är med på sommarbetet men hon ska vara kvar här till Contessa åker alltå nån gång efter SM. Jag sa det till E flera gånger men hon glömde väl bort det!

Lekt med Golden

Gjorde detta både idag (mån) & igår (sön) gjorde lika saker ;)
Alltså släppte jag Golden i ridhuset och bekantade mig lite med honom. Jag gick rund bredvid honom, lät honom springa fritt och longerade lite. Golden såg ut att ha så roligt (Både idag & igår) Så detta måste jag göra mera alltså!
Golden:
(alltså bara longeringslinan när jag longerade)

Jobbigt .. D:

Håller på att fippla med bilder, outfits & pass.. SÅ DRYGT!
(Ska rensa arkivet nu också D:)

Veckans schema!

Nu gäller ju bara Golden & Smoothie.. 
Smoothie:
M: Vila
T: Markarbete
O: Dressyr
T: Dressyr
F: Hoppning
L: Vila
S: Uteritt
Golden:
M: Leka i ridhuset
T: Dressyr
O: Uteritt
T: Dressyr
F: Leka i ridhuset
L: Uteritt
S: Longera

Sunny-Hoppning

Hej förra veckan kom Sunny från sjhorses hit. Han är ju så sötnosig. Idag hoppade jag honom och det gick jättebra vi hoppade 70cm men ingen bana utan först några små hinder på 40 sen 55 och sist 70 hade tänkt hoppa 80 men det får vi ta nån annan dag.
Sunny
söt va??

Besöksrekord:D:D:D:D:D

JA IGÅR HADE VI BESÖKSREKORD!!!!!

Nu åker ..

.. Nu har precis tjockisarna Minella & Josse åkt för att bli tjockare. Hubbe, Tussan, Sweety ?, Dakota ? Candy & Mio ifrån Junigården på sommarbete.
Contessa & Smoothie åker dit efter T's och mitt egna SM ;D

TACK NEIWADA <3

Kolla nu... :o Visst är hon för bäst och jätte duktig? Hon gjorde också till min andra blogg: http://mandystarstable.blogg.se/

Smoothie - Uteritt

Det gick lite lugnare med Smoothie, eller han gjorde ingenting förutom att skygga för staketet till hans egna hage xD Men annars så var han lugn hela rundan.
Skrittade mest, travade lite och galopperade lite.
Red också barbacka här ;3
Så bara hans träns:


Minella - Uteritt

Halloj! Tog en lugn uteritt idag. Fast den var verkligen inte lugn XD Minella bockade så jag ramlade fram på halsen, och så sparkade hon bakut en gång och då ramlade jag av xD (Red barbacka) Så jag försökte ta det så lugnt som möjligt.
Bara hennes träns ;)



STAFFETHOPPNINGEN INSTÄLLD


Hubbe och Sweety

Nu ska Sweety och Hubbe säljas så det är bara att säga till.
Namn:Hrimnir
Kallas:Hubbe
Född:2012
Ras:Islandshäst
Kön:Hingst
Mankhöjd:1,46
u.Contessa
e.Eidur
Färg:Skimmel
Namn:Sweety
Ras:Holtstainer
Kön:Sto
Född:2006
Mankhöjd:1,40
u.Promise
e.Odi
Färg:Fux
Sweety är mkt snällare nu och kastar inte av nån så hon är som ny!!!
Hoppas att nån vill köpa dem!!!

Dagens två ridpass:

På Smoothie och Golden!
Golden:
Övade på mycket halter och volter idag med, han småstegrade ibland också men annars gick det jätte bra! Bara när jag satt mig lite djupare i sadeln så stannade han. Och han börjar bli riktigt duktig på att göra fina runda volter nu också! :3 Åh är så glad att jag köpte denna kille <3
Outfit:
Smoothie:
Övade skänkelvikningar här! Han gick som en ängel idag! Oh fy vad han var fin <3 Han gick helt perfekt bara det att han var lite trög i galoppen. FY vad jag är nöjd över Smoothie idag!
Dressyroutfiten

WIHO!

JAG VANN! MINELLA OCH JAG VANN :DD
Alltså på Junigården :) Första tävlingen jag någonsin vinner! :o
Jag vann:
& en gästbloggning :D
Imorgon så ska jag ta och rida ut på Minella eftersom jag egentligen skulle göra det idag ;)

Jätte kul ..

Det är väldigt roligt för mig att INGET team har anmält sig till vår staffethoppning.. Det är himla kul ska ni veta -.-
http://hallonbacken.webblogg.se/category/tavlingar.html

Sommarbetet.. :D

På måndag åker Minella, Josse, Tussan, Dakota & Hubbe iväg, Smoothie och Contessa kommer åka dit efter T's och mitt SM & Sprite tänker jag rida in först, och Golden och jag ska bara ha varandra, men han ska få några vilodagar också!
Vill du ha någon av dina hästar i sommarhagen vid min sommarstuga? Det är en jättestorhage, ja där de går och där har de även tillgång till en liten bit av en sjö, och så har jag en liten mindre hage mer på gården, där Golden ska få gå, med Hubbe, men när jag använder Golden så är Hubbe i sommarhagen.
Mejla om du vill ha nån häst i hagen du, du får ha det där hur länge du vill (fast inte till typ.. ocktober xD)

Golden - Dressyr

Både igår och idag red jag Goldenpojken <3 Igår övade jag mycket volter, som han inte övat så mycket hos Neiwada, och det gick inte så bra till en början, men tillslut gick det himla bra! VOlterna blev runda och fina och han gick alldeles perfekt! Fast han var ganska busig och envis också, småstegrade ibland x)
Gullepojken!
Idag så övade jag ryggningar, har du övat det med honom Neiwada? För han var jätte duktig, fast inte till en början... Då gick han framåt, småstegrade och blev rädd för spöken. Men när han väl kom in i det gick de jättebra! Fina killen.. <3

Sprite - Miljöträning

Igår så miljötränade jag Sprite. Var på en examen, så han fick vänja sig lite vid högre ljud.
Spirren var ganska nervig och rädd, men då "Målade" jag ringar i hans öron med mina fingrar och då blev han lite lugnare. Han var faktiskt jätteduktig lilla grabben!

Smoothie igår - Hoppning

Hejj!
Övade markarbete igår med Smoothie, lika övning som med Minella, studs och ett räcke: Hoppade upp till 60 cm på studset och på räcket 70 cm. Ville inte hoppa så himla jättehögt med honom för han var otroligt het och skenade över hindren, på studset så måste jag hela tiden tänka på att han skulle ta två språng istället för ett, och en gång gick det!!!!
Idag fick Smoothie vila.
SMoothie-Hoppning


Minella

Hellu! 
Igår fick Minella vila, och idag körde jag lite markarbete, övade på studs, och innan studset var de ett räcke. Höjde räcket efter hand, och vi hoppade upp till 90 cm! Studset låg på ca 75 cm på slutet. Minella var helt perfa idag! Inga "busningar" alls, så duktig tjej man har alltså! Nu  är det bara att hoppas att vi vinner imorgon på stall Junigården!
Minella - Hoppning

Kan samtidigt som jag skriver om Minella visa vad hon ska ha på sig imorgon!
(Ej lindorna, Produktbild de hära ist) Och hennes hoppsadel och vanliga träns ;D
Och i transporten:

HEEJ!

Hejsan! Glömde att skriva om passen igår, men Minella vilade, och jag hoppade med Smoothie, körde dressyr med Golden & miljötränade Sprite.
Idag hoppade jag me Minella, Smoothie vilade, jag red dressyr med Golden och hängde på Sprite.
Nä nu måste jag logga!
BYE!

Sunny, Wera, Wiwwi & Lippy

HEJ :D
Har just ridit alla hästar som står i rubriken, de är ifrån SJHORSES :D
Hoppade med Sunny, red dressyr med Wera& Wiwwi, och red ut på Lippy!
Wiwwi <3
Lippy <3
Wera <3
Sunny<3

Smoothie - Longering, Sprite - Hänga i sadeln

Longerade Smoothie idag, ja xD Gick bra det ;D
Smoothie:
18802
Hängde i sadeln idag på Sprite, tog hjälp utav Mimmi, stallskötaren. Sprite tyckte först att det var läskigt och hoppade undan, men efter ett tag så blev det ok att jag hängde där. Efter en kvarts hängande på höger sida tog jag vänster, och hängde där en kvart.
Måste bara säga att Sprite är nog världens lättaste häst att rida in, jämfört med Nutella.. Eller Äpples Rainbow hon hette på den tiden ;)

Minella - Markarbete

HAJJ!
Idag övade jag markarbete med Minella. Körde galoppbommar med ett 30 cm's kryss i slutet, det var ja 5 bommar. Övade det också i trav, som cavaletti. I traven gick det jättebra, men i galoppen drog hon lite, hon blev alldeles speedad och sprang rakt mot ridhusväggen... Som tur var så stannade hon 8D Övade mycket i galoppen tills hon fick en lugn och kontrollerad galopp...
Sen kom idéen att jag skulle testa barbacka! Då övade jag först cavaletti bommar, och fy vad det var skumigt, men sen så tog jag galopp, och det gick jätte bra....! Bara det att jag ramlade av X'DD
Men det gick bra och jag fortsatte med galoppbommar sen :3
Minellas outfit - Hoppning:



Golden - Lära känna!

Hej! Kom nyss in från enn lära känna pass med bästa Golden!
Jag började med att skritta honom, när jag skrittat några varv så la jag till lite halter, den första halten ville han inte göra, fast sen började han lyssna mer och mer och han stannade tillslut så fort jag satte mig lite djupare i sadeln. Testade även lite volter, vilket Neiwada sa att han inte övat så mycket på, och det syndes! Han villa inte alls göra en fin rund volt, istället så svängde han ut på spåret igen x)
Testade att göra några fler volter också, som gick ungefär lika.. :/
I traven testade jag lite tempoväxlingar, dom gick jätte bra. Gjorde lite sånna sen så testade jag galopp, han hade ju inte övat så mycket galoppskänkel ännu men jag tyckte den blev superbra!

2 BESÖKARE TILL??

SNÄLLA! REKORD DÅ! :DDDDDD

Header på gång!

Ja! Neiwada har gjort en header som Jossan (http://ljusdalsryttarna.blogg.se/) ska lägga in ikväll ;) Så snart dyker den upp!
Jag kan säga att Tussan, Contessa, Smoothie, Sprite & Golden är med. Alltså är inte Dakota, Hubbe, Minella & Josse med, men det gör ingenting för er läsare va? :)

Oj XD

Hehe, igår skulle jag öva hoppning med Minella, men övade dressyr istället XD Ska hoppa med henne i ridhuset nu :D
Förresten, vet ni att ridhuset är min lägenhet? (Jag bor i lägenhet)

Säljes!

Använd 1 gång! Stalltäcke. 199 LP
Söker ett sånt här i "häststorlek" i båda färgerna! Detta är ponnystorlek, aldrig använd 299 LP
Inte så mycket använda, ser ut som nya 99 LP

Aldrig använda, helt nya 199 LP SÅLDA
SÖKER VINTERTÄCKE TILL GOLDEN!

Gårdagens ridning: Smoothie - Dressyr Minella - Dressyr

Hejsvejs! Igår så övade jag lite skänkelvikningar med Minella, hon var urduktig! gjorde en övning, först snett igenom i skänkelvikning, sen när man är ute på spåret, halt, sen så ska man göra snett igenom igen :D
Vid halten hade hon lite svårt, då ville hon bara dra iväg, men skänkelvikningarna gjorde hon jättebra! <3
Men Smoothie så övade jag volter, gjorde en volt vid varje bokstav och det gick jättebra, volterna blev jättefina och runda, men Smoothie blev bara lite för stark i traven när jag gjorde det då, då missade vi nån volt.
Sen när vi jobbat med volterna i ca 30 min, så fick Smoothie nåt han längtat efter, en lång galopp 8D
Outfiterna, båda dressyr:



Goldens utrustning

Här är all Goldens utrustning, ska göra ett "outfitcollage" eller vad man kan kalla det som jag har till alla hästar :D
Ska även lägga ut lite i  sadelkammaren också ;D
Det som följde med från Neiwada:
Hoppsadel va Neiwada? till outfitcollaget, om det är en hoppsadel, så hoppning :D
ska användas till longering, allroundridning (uteritter m.m) ska ha med på collaget
ska användas i "extra utrustningen"
ska användas till allt, eftersom han trivdes bäst på det sa Neiwada :3 Alltså till hoppning, dressyr, uteritter, longering. Kommer inte synnas på själva collaget men kommer vara med.
Dom här fina specialbeställda tänkte jag använda på tävlingar :D <3
Fleecetäcke ska användas i stallet och ja, som man brukar använda fleecetäcken :)
Det är verkligen super fin utrustning jag fick med till Golden! Tack Neiwada <3
Har även varit och handlat lite till honom..:
Allround, (uteritter m.m) Collage
Ska användas till hoppning, fast han är ju aldrig riden i hoppning ännu, så det blir inte att använda på ett tag.. :( Collage (ska inte ha huvan alltid)
ska användas till hoppningen & dressyr, collage
Överraskning! collage iaf
Allround, collage, överraskning!
collage, överraskning!
Ska nog ha i collaget, hmm jo ja vet nog!! :D en överraskning kommer... 
Allroundsadel (uteritter m.m), till collage
Thumbnailcollage, överraskning


Välkommen Golden!

Hallå! Nu har Goldisen kommit! <3
Blir nog ingen med uppdatering ikv, har en kompis här :3

ALLT!!!

Just nu känner jag mig inte så glad för att min data krånglar, jag har sån dålig uppdatering och att jag inte har kunnat sitta vid data på ett tag. Men förra veckan kom Sweety tillbaka så det är ju nåt som är positift. Hon har blivit jättesnäll och jag har faktist inte flugit av henne nån gån sen hon kom tillbaka så jag ger ett stort tack till sjhorses som har lärt henne allt. Jag kommer att ha kvar henne ett tag men jag tror jag jag ska sälja henne sen så om nån vill paxa henne så säg bara till. Jag kommer att sälja Hubbe sen också så om nån vill paxa honom så säg till.

Smoothie - Dressyr

Hej! Idag så "testade" jag Smoothie efter han varit halt, övade mycket volter och försökte göra honom så mjuk som möjligt. Han var himla pigg och ganska stel, men efter att ha gått på volten i ca 15 min och haft både huvudet och baken in mot mitten så kändes han faktiskt lite mjukare :D
I galoppen drog han nästan mig ur sadeln, lilla gulleplutten var så pigg han x'D Så då satte jag mig djupt i sadeln och tryckte mig ner i den, det har alltid funkat men Smoothie, lärde honom det när ha var yngre :)
Gjorde mycket tempoväxlingar i traven också, dem gick jätte bra, han blev jätte fin sa Mimmi, hon stod och tittade på (stallskötaren).
Smoothie - Allroundoutiften



Minella - Dressyr

Hej! Idag övade jag på galoppfattningar med lilla Nellan. Red henne på hackamore för första gången idag! Hon har ett litet munsår tyvärr. Och hon kändes väldigt känslig, men ändå mycket ovanligare och bättre än förut! Jag tror att det är bättre att rida med hack på henne, hon känns mycket bättre med de :D
Övade också mycket på min sits i galoppfattningarna, jag skulle inte lyfta på rumpan, och det var väl de jag inte lyckades med kan man säga x'D
Minella - Dressyroutfiten



Veckans schema!

Minella:
Mån: Dressyr (pass kommer)
Tis: Hoppning
Ons: Dressyr
Tors: Vila
Fre: Hoppning
Lör: Hopptävling på Junigården
Sön: Uteritt
Smoothie:
Mån: Mjukna upp (Bara volter, halter & gångarterna, pass kommer)
Tis: Dressyr
Ons: Longera
Tors: Hoppning
Fre: Vila
Lör: Dressyr
Sön: Uteritt
Golden:
Mån: -
Tis: Han kommer, ska få vänja sig vid miljön.
Ons: Testa honom, volter, halter, gångarterna
Tors: Dressyr, fast inte så svåra rörelser.
Fre: -ll-
Lör: -ll-
Sön: Leka med varandra i paddocken ;D
Sprite:
Mån: Longera m stigbyglarna hängande
Tis: Longera m stigbyglarna hängande
Ons: Kanske kanske testa att hänga i sadeln, annars det ovan ^^
Tors: Miljö träning.
Fre: Kanske hänga i sadeln
Lör: Vila
Sön: VIla

Mat scheman :D

Innan ni läser så säger jag bara... GOLDEN KOMMER IMORGON :D
Golden:
Morgon: 4kg hö + Kraft (2 skopor betfor + 2 skopor linfrpellets som läggs i betforen. 2 skopor pelletsblandning)

Lunch: 2kg hö. (I hagen)

Eftermiddag: 3kg hö.

Kväll: 5kg hö + kraft (1 skopa havre, 1 skopa pelletsblandning. 1 skopa mineraler och en skopa bioglucosamin.)

Minella:
Morgon: 3 kg hö + hink (kraft, en morot, ½ msk eclipse)
Lunch: 3 kg hö + hink (kraft, ½ skopa havre)
Eftermiddag: 1 kg hö
Kväll: 2 ½ kg hö + betfor

Smoothie;
Morgon: 4 kg hö + hink (kraft, en morot, ½ msk eclipse)
Lunch: 3 kg hö + hink (kraft, en skopa havre)
Eftermiddag: 2 kg hö
Kväll: 3 kg hö + betfor

Josephine:
Morgon: 2 kg hö + hink (kraft, en morot)
Lunch: 1 kg hö + hink (en skopa havre)
Eftermiddag: 2 kg hö + 2 morötter
Kväll: 3 ½ kg hö + betfor

Sprite:
Morgon: 3 kg hö + hink (kraft, en morot)
Lunch: 4 kg hö + hink (kraft, en skopa havre)
Eftermiddag: 2 kg hö
Kväll: 3 kg hö + betfor






Morgontid: 7.30 (Hage 8.30)
Lunch tid: 13.00 (i hagen)
Eftermiddagstid: 15.15 (Går in 15.00)
Kvällstid: 19.35 (inne alltså)
Alltså omkring de här tiderna ;D
Ibland släpper jag ut de i hagen vid 17.00 om det är fint, då får de middan i hagen ;)


Golden Line

HEEJ! VET NI VAD? JI JAG HAR FÅTT KÖPT GOLDEN LINE!!!!! TACK SNÄLLASTE NEIWADA ÄLSKAR DIG <'33

Mobil bloggar just nu..

GOLDENFINAGOLDEN<3

/E


Sprite - Longering

Hej! Idag longerade jag Spirren med sadel & träns. Han tycker att sadeln är helt okej, inget farligt med den inte! Men när jag testade att ta ner stigbyglarna så gick det, tja sådär. :/
Ponnyn blev livrädd och kutade, och jag tappade linan, men somtur var vi i ridhuset så han kunde inte smita 8D
Men sen tyckte han faktiskt att stigbyglarna också var ok.
Har även bestämt mig för att sälja honom när han är klar inriden. Simwim är den enda intresserade hitlills, om nån mer är intresserad så får vi se vem jag tror han trivs  bäst hos.

Smoothie är frisk!!!

JAA! Nu har han ingen feber och mår mycket bättre i sin hov! Ska longera honom nu! :)
KOM IHÅG STAFFETHOPPNINGEN! Och T börja blogga! :D

Minella - Uteritt

Hej! Idag red jag ut med Minella som det stod på schemat, det regnade när jag red bort från gården, men när jag vände duggade det lite. Minella var lugn, och blev inte rädd för en bil!!? Hon som är livrädd för bilar oftast. Fast hon hade sprungit som en galning i hagen också. Och när jag borstade henne så stod hon och halvsov lilla gumman. Har också funderat på att använda henne mera i staffethoppning, eller ska jag satsa mera på dressyren? ;)
Allround



BILDRENSNING!

OM INGEN BILD SYNS, SÅ ÄR DEN RADERAD ;D

Staffethoppningen!

Ingen som börjat bildat team ännu?
Man kan vara två i ett team, men då hoppar man banan två ggr var ;)
LÄNK

Slå besöksrekordet?

Omkring en dag får vi ca 10 - 16 bes. Rekordet är 21, kan vi slå det? När vi slår 50 bes så ska något riktigt stort hända... Vad? Jo, de får du se då!

Tipsa gärna dina vänner om bloggen! Vår blogg är ganska liten, men både jag och T vill få den större! :)

/Hallonbacken


Tagga tävling imorgon! - Gledi♥

Imorgon är det ju SM på Soreca, ska inte tävla, men kolla :D L Y C K A  T I L L  A L L A  S O M  Ä R  M E D♥
Och Gledi ja, hon har jag ju IRL, så varför ha en likadan LH? Så nu har jag tagit ett beslut att hon får vara hos hennes luftägare. I LH världen. Och jag träffar henne som LH så mycket som möjligt och ska försöka att träffa henne mkt IRL också ;)


Sprite?

Nån som är lite intresserad? Ska inte sälja honom än (om han säljs) men är någon intresserad?
Sprite
Född: 10 maj 2012
Ras: Korsning mellan Nordsvens, Arab, Fjording & New Forest
Hantering: Njuter verkligen när man ryktar. Lägger ofta tyngden på foten man kratsar när man kratsar. Gillar inte sadeln direkt. Kan hugga efter en då. Har aldrig klippts. Lite rädd för transporter, har aldrig testat att gå in men han har blivit rädd för den när jag har gått förbi.
u. Minella (Jag, E's häst)
e. Spoot (EF, stallskogsstjärnan)


Smoothie - bli bättre!

Smoothie är fortfarande halt, men han har inte lika ont längre, fast nyss så hade han lite feber också! Snälla Smoothie bli frisk! Snälla ♥♥♥
Såld på Neiwadas Golden Line. Älskar honom. ♥♥

Oj.. Hehe xD

Blev ingen uppdratering i förrgår eller igår. Igår hann jag inte sitta vid datorn, men red dressyr i Torsdags med Minella och hoppade henne igår. Idag fick hon sin veckovila :)
Och Sprite vilade i torsdags och i fredags.
Idag fortsatte jag vänja honom med sadeln. Han tycker att den är okej att ha på ryggen, men han gillar inte när jag ska spänna sadelgjorden, då hugger han. Fast när han haft den spänd ett tag så blir han lugnare (och jag tror han tycker det är mysigt med nåt på ryggen och runt magen faktiskt xD) Och så testade jag att longera honom med sadel, vilket gick jätte bra! Ska fortsätta med det imorgon :D

Välkommen hit till Stall Hallonbacken! Det här är ett lufthäststall i Norr med två ägare, T & E. Vi har 4 varsina lufthästar som vi tävlar och tränar med. Men de fyra under är något alldeles speciellt♥: Smoothie Vann LH-SM på Neiwada sommaren 2012 Tussan Fint minne från Stall Blommgården♥ Contessa Var också med i finalen av LH-SM sommaren 2012 Golden Line Fint minne från Neiwada♥
RSS 2.0