Rider sen...

Kram E

Lekning i RH!

Lekte lite med Golden då, han fick springa runt och känna sig fri, hoppa lite och så :)
Hans outfit:
Jag hade:
18802
Och när jag bara gick med honom hade han:
 

Kram E

Skänkelvikningar på flygande moln..

Caritzha:

Hon var så duktig idag! Började med att skritta henne i båda varven, och göra volter, halter & tempoväxlingar m.m och sen så började jag göra snett igenom med skänkelvikningar i skritt, gick väldigt bra och i traven med! Kan inte säga så mycket mer x) (som ni vet så är jag lat och skriva detaljerade ridpass xD)
ProduktbildProduktbildProduktbild
 
Smoothie:

Gjorde likadant som med Carri, fast han fattade inte att det var skänkelvikningar jag menade först fast sen kom han in i det! Så det gick ungefär lika bra här :)
ProduktbildProduktbildProduktbild
 
Kram E

Hann inte D:

Hann inte rida igår, så de fick gå på bandet allihopa i 40 minuter istället. Idag så ska jag leka med Golden och Carri och Smooth ska dressyreras xD
 
Kram E

Löshoppning - Caritzha & Smoothie

Idag så löshoppade jag Carri & Smoothie. De hoppade lite studs & bara vanliga räcken :3
Båda började på räcken på 50 -90, sen hoppade de studs 50 - 90 och sen hoppade de räcken på 90 - 130 :3
Cartitzha:
Smoothie:
 

Kram E
 

Golden - Dressyr

Idag så stod det dressyr på planeringen med Golden. Började att skritta honom på fyrkantspåret i ca 5 minuter, i båda varven. Sen så började jag göra lite halter och tempoväxlingar. I ökade skrittsteg så gick han verkligen jättefort ,fast när jag kortade de så vart det lite svårare för Goldis så då så hoppade han fram i normala steg igen. Ställde honom i hörnen också, och i ett hörn så var det alltid något som var läskigt, så där hoppade han till hela tiden! -.- Så då försökte jag trycka tillbaka honom men då hoppa han rakt upp i luften -.- 
Men iallafall, när jag värmt honom med halter & tempoväxlingar i skritt så började jag trava och gjorde även där lite tempoväxlingar. Där hade han visst glömt bort hörnet så då gick det jättebra! Och de småa stegen gick också superbra i trav. De långa med :)
Sen så fattade jag galopp och galopperade, och i hörnen så ställde jag honom såklart :) Bytte varv några gånger och då gjorde han sina första galoppombyten! Helt av sig själv! Sen travade & skrittade jag av honom :3
Blev ett ganska lyckat pass ändå :D
 
Goldens outfit:
Produktbild
 

Kram E

Skrittar igång!

Nu skrittas Golden igång, jao.
Kram E


Planering v 39

Smoothie:
M: Vila
T: Löshoppning
O: Hoppning
T: Dressyr
F: Vila
L: Uteritt maybe?
S: Hoppning
 
Golden:
M: Vila
T: Dressyr
O: Hoppning
T: Fri i ridhuset (leka) :D
F: Löshoppning
L: Hoppning
S: Dressyr
 
Caritzha:
M: Vila
T: Löshoppning
O: Hoppning
T:  Vila (Eller uteritt)
F: Dressyr
L: Dressyr
S: Hoppning
 
Kram E
 

Kastrera Golden?

Hej!
Jo det är ju så att Golden är hingst, och lite hingstig då och så, så ska jag kastrera honom eller inte?
Han kan ju få fina avkommor, men han blir ju lite lugnare som valack!
Han är ganska het och kan småstegra och sånt trams ibland men ibland är han så fin!

Äh får tänka på det. Vad tycker du Neiwada?

Kram E


Snälla vinter kom!

Längtar efter mysiga uteritter! Åh vinter kom c:
Tur att bilderna på Smoothie är vinterbilder x)
 
Ska nog fixa ny stil & kodmall nu :) 
 
Kram E

Saknar er<3

Mina fina tjejer<3 Kanske är de tillbaka snart?
 
Kram E

 

Gårdagens ridpass - Smoothie

Övade dressyr igår då, Smoothie var somvanligt frammåt och fin. Övade inte på nåt speciellt, halter, volter, tempoväxlingar och förstora & förminska volt. I galoppen var han lite het, som han brukar vara när jag hoppar, men han lugnade ner sig :)
Det var typ allt jag kunde säga om det passet XD
outfit:
ProduktbildProduktbild

Kram E

3:a :D

Jag och Caritzha kom 3:a i Wainys tävling :DD Hoppade 60cm, kändes som en bra höjd för oss. :) Vår första tävling! Wow!
 
Hennes outfit:
Produktbild
ProduktbildProduktbild
Transporten:
+1kghö
 
                                

Hade också med Golden, till skrittturen, hans outfit:
Produktbild
Och Golden i transporten:
Thumbnail
 
+1kghö
Bara jag som älskar att lägga upp ALLA bilder på Golden? xD
 
 
Kram E
 

Sorry!

Sorry för dålig uppadtering. Ska försöka blogga mer!!!!

Golden - Hoppning

Hoppade Golden idag, han var så duktig! 
Började att värma upp, såklart sen så styrde jag mot cavalettibommarna. Dom gick finfint!
Sen så höjde jag till 40, det gick också jättebra! Han var lite spänd men han slappnade av. Sen höjde jag till 50, då var han så duktig så det inte finns! Sen så hoppade jag lite olika höjder, mellan 60 & 70. Det gick perfekt då! 
 
Outfit:
ProduktbildProduktbild
 
 
 

Jag och Wainy på starstable :D

Jag är på den fula, gråa hästen (har börjat tycka han är sötare nu >:D) & Wainy Painy på den underbara bruna :D
Jag heter Mandy PANDY Skystone på starstable & Wainy heter Svea Riverlee :D
 
Kram E<3

Fredag, lördag, söndag.

Scheman :)
 
Smoothie:
F: Dressyr
L: Vila
S: Dressyr
 
Golden:
F: Hoppning MED BOMMAR :'D
L: Skritttur hos Wainy :)
S:
 Dressyr
 
Caritzha:
F: Vila
L:
Hopptävling hos Wainy
S:
 Dressyr
 
 
Kram E

Golden - Uteritt

Måste sluta med uteritter på Golden nu, han har inte tränat riktig hoppning med bommar på ett tag nu xD Har bara ridit ut, terräng & dressyr :S Men han njuter ju av uteritterna :)
Red en liten sväng idag, till stallet IRL & där fick han gå i en hage tills jag red hem igen.
Golden skyggade lite när vi red för bli skogen men när vi var ute på vägen var han lugn. 
Outfit:
ProduktbildJin Stirrup
 

Kram E

Smoothie - Terräng

Idag blev det terräng hoppning med lilla Smoothan! Han var lite het men allting gick annars finfint! :D 
Började rida fram honom med en liten uteritt, testade halter, tempoväxlingar & gångarter. Sen hoppade jag fram på ett litet hinder på ca 30 - 40 cm. Sen så tog jag en bana på ca 40 cm & sen hoppade jag lite högre.
Blandannat ett 70 hinder & det högsta, 80. Smoothie var lite het på de två högsta hindrena, men tillslut hade han blivit lite trött så då gick det lite bättre på de hindren. Fick mer kontroll ;)
Outfit:
ProduktbildProduktbild
 
Kram E

Tussan-Uteritt

Hej idag har jag ridit ut på Tussan litegranna. Hon var snäll och duktig. Vi jobbade inte med nåt särsilt, bara red lite.    
Vi tog en lång och härlig galopp också, det tror jag att Tussan tyckte också;)
 
Hade allround;)
 

Ny färg :D

Bloggen ser nog vintrig/vårig ut nu. Heh. Men snyggare än den var innan iaf! :D 
Ska leka lite med kodmallarna nu! :)
 
/E

Caritzha kanske åker till nån annan?

 

Stall Distanceär sugen på Caritzha, så hon kanske inte blir kvar här! SD, mejla mig på [email protected] & berätta hur du tänkte göra med henne & hur hon bor osv.
 
Kram E
 

Ful blogg..

Bloggen ser himla ful ut nu Dx Färgen är helt fel & headern är bara en ful text. Passar inte ihop med menyn.
Ska göra nåt snöigare snart, längtar <3
 
Kram E

Caritzha åker inte!

Nej, men hon åker fortfarande på foder! Till min mamma som har sina hästar Bianca & Wilmagumman på lösdrift här!
Ska fortfarande tävla Carry hos Wainy, och Carry kommer gå lösdrift hon med!
Box 2 - Caritzha
Box 3 - Golden
Box 4 - Smoothie
Hage 1 - Rasthage åt Smoothie och Golden
Hage 2 - Smoothie Och Goldens hage
Hage 3 - Lödriftshage åt Bianca & Wilmagumman (med utebox/regnskydd i hagen) & Caritzha går där på dagarna.
 
/E

Safira-löshoppning

Hej idag så har jag löshoppat Safira vilket inte gick så bra:( Hon hoppade ingenting! 
Hon bara stannade hur mkt jag än jagade på henne. Har nog inge mer att berätta:)
Ska rida Tussan och Faz senare, jag kanske skriver ett inlägg om det sen men kanske inte för jag ska rida IRL!
 

Smoothies outfit hos Neiwada !

ProduktbildProduktbildJin Stirrup

Transporten:
Grimma
 
 
Kram E

Jag vann....

JAG VANN SM OMG! :OOO
SMOOTHIE ÄR SÅ HIMLA DUUUUKTIIIIIIG!
Vår runda kändes perfekt! efter rundan så skrittade jag av honom runt neiwadas stall, sen var det bar det av hem :D
Duschade honom här hemma & bara gosade med honom ;3
3 morötter & 3 äpplen var han värd i sin middag idag alltså! <3
 
 
Kram E

Hubbe till salu igen!

Hej nu är Hubbe till salu igen!!
 
Namn:Hrimnir
Kallas:Hubbe
Född:2012
Ras:Islandshäst
Kön:Hingst
Mankhöjd:1,46
u.Contessa
e.Eidur
Färg:Skimmel
 

Tillbaka;)

Hej nu är jag tillbaka igen!!

//Kram T

Vill ni ha kvar spelet?

http://hallonbacken.webblogg.se/category/es-knepknap.html
Har ju gjort underbloggar till detta spel, vill ni ha kvar det eller kan jag radera bloggarna? c:
 
Kram E

Caritzha åker på foder.




Caritzha
Info:
Namn: Caritzha "Carry"
Ras: Arab/New Forest
Mkh: 149 cm
Född: 2005 - Augusti - 27
Färg: Mörkbrun
Tecken: Halvstrumpor vänster sida, båda ben, bläs, lila ögon <33
Hoppad upp till 130 cm, men kan lätt slå det. Tar världens härligaste språng. Tävlad upp till 100 cm. Kan bli lite het vid hoppning men det är ju det hon älskar! Kan gå hur fint som helst i dressyren men ibland så genar (stava) hon i hörnen & när man försöker trycka tillbaka henne så går hon bara snabbare. Hon ÄLSKAR verkligen långa galoppstreckor ute i skogen eller på öppna fält! Och bada det älskar hon <3
 
 
Hon lämnas ut till en seriös person som bara struntar i henne eller säger att den bloggen ska sluta när du tagit henne på foder.

Helst ska du ha en blogg, annars så får du mejla om dina ridpass. Och jag vill inte du har 7+ hästar. Då kanske man inte hinner med alla.
 

Kanske lite hårda krav men xD 
[email protected] eller kommentar!
 

/E

jahapp.

denna header ville inte ligga fint.
 
 
/E

Grr -.-

Gah! Varför bytte jag header och stilmall & kodmall? Nu är det ju asfult -.- 
Hade ju fixat det andra så bra -.- 
 
Ska försöka göra HB lite finare nu. Så bloggen ser nog rörig ut .

Löshoppning

Löshoppade Caritzha & Golden då.
Caritzha fick hoppa lite titthinder, och hon hoppade upp till 120cm.
Golden fick bara hoppa lite räcken, och han hoppade upp till 105cm.
Båda flöt fint över hindren. Så det gick väldigt bra :3 
Golden:



Caritzha:
 
Kram E

Okej...

... Kanske lämnar ut Carry på foder...Isf, nån som är intresserad?
 
 
Kram E

Wow!

Åh ni är för underbara! 4 nya kommentarer :D Så himla kul :D <3
Ska markarbeta (XD) med Smoothie, och GOlden & Caritzha ska löshoppas :)
 
 
/E

Ponny?!

Ibland känner jag att jag vill ha B & C ponnyer, sånna där gulliga små russ *kär* xD
 
Jadu, vad ska jag göra?!
 
 
Kram E
 

Caritzha - Dressyr

Red lite skänkelvikningar med Caritzha, hon gick superfint! Red dom också i en åtta :3 Hon var inte spänd alls, och gick som en helt annan häst! Hon var så himla fin!
Jag började med att värma henne med halter, volter och lite tempoväxlingar, och som hon lyssnade! Ville inte gå iväg eller nånting! 
Sen gick jag in på åtta volten, och red henne lite där i alla gångarterna, sen började jag med skänkelvikningar i skritt, och sen trav.
Jag tror att Carizha och jag ska satsa på dressyr om det är såhär fin hon blir!
ProduktbildProduktbild
Kram E
Hinner inte rida Golden, godnatt <3

Smoothie - Dressyr

Red nyss (Okej för ca en halv timmasen) lite dressyr på Smoothie :D
Red mest i en åtta, och övade galoppbyten, och  lite tempoväxlingar :)
Smoothie var lite småpigg ibörjan och ville springa iväg, men efter uppvärmningen gick allt fint, förutom att han blev rädd för något och hoppade till.
 
Galoppbyterna gick fint, och tempoväxlingarna med. Åttans form blev lite, sådär men annars var Smoothie duktig somvanligt <3
ProduktbildProduktbild
 
Kram E
Ska nu rida Caritzha <3
 

Sorry :(

Sorry för dålig update, men är i stugan nu och har as dålig täckning på telefonen :c
Hästarna har stannat hemma och jag tror att Mimmi ska låta de gå på bandet lite idag :3
Det blåser jätte mycket här i stugan, så vi får hoppas att det är blåser mindre hemma, så inte caritzha blir galen! XD

Igår så tog jag en galopprunda (med uppvärmning såklart xD) med Golden på skolan, och då var han jättefin, eller ja, han gick på framåt och var pigg :D

Ikväll kanske jag rider lite dressyr på Smoothie och kanske nån till om jag hinner :)

Kram E<3


Tugn ponny, studsig ponny, normal ponny...

Blev inte av att jag red dressyr igår, hann inte D: Men idag så red jag terräng med alla på skolan!
 
Tugn ponny.
Golden kändes ganska tugn idag, och hoppade inte lika högt som vanligt, så jag tog det lite lugnt och hoppade bara de minsta hindrena. Han var ganska trög, han hade förmodligen träningsvärk från igår, när han sprang som en galning i hagen xD. Han var lite klumpig också, snavade till då och då! Annars så gick han väldigt fint, för att vara första gången han hoppade i skogen, och på fasta hinder!


Studsig ponny.
Caritzha var så jobbig idag! Hon studsade runt och ville inte stå still, utan hon ville över alla hinder! 
När jag hade börjat känt att hon var sådär jobbig, så arbetade jag på en volt i gräset ett tag, så hon skulle bli lugn, men nej det gjorde inte susen. Verkligen inte. Så hoppade bara lite med henne, lite smått. Ja. XD
ProduktbildProduktbildProduktbildProduktbild
Och till sist, den normala ponnyn.

Smoothie som han brukar, framåt & pigg :D Han hoppade över allt utan ett ändå stopp! Alldeles fin, nästan för fin, men för fin finns inte! Hoppade som högast med honom, omkring 80, faktiskt det största hindret som fanns där :)
ProduktbildProduktbildProduktbild

Kram E<3
 
 
 

Dagen:

Golden: Dressyr
Caritzha: Bandet 40 min
Smoothie: Bandet 40 min
 
Kram E

GOLDEN! Dx

Idag fick alla pållar vila, så jag skulle ta ut alla i sina hagar en liten stund på kvällen nu, och sist tog jag Golden, jag hade ställt den uppfällbara hinken lite åt sidan i stallgången, och så släppte jag ut Golden ut boxen (han stod utan grimma) och jag tänkte att han skulle stå fint där och kanske dricka av vattnet medans jag gick två meter bort och hämtade ett grimskaft, och när jag kom tillbaka efter ca 30 sekunder så har han vält ut hinken, så det är alldeles blött på gången och det har runnit in i hans box dessutom Dx 
Så då är det bara att ta ut Golden, gå in och mocka igen & torka upp.
 
Bushäst. Imorgon ska han få sitt straff! Heheh :3
 
 
Kram E

E's Foderkammare/Boxar

I Boxen hela tiden:
Produktbild
Alltså vattenhink, saltsten, hönät & krubba :) Och såklart är det spån också, och en häst oftast xD
I Foderkammaren:

Alltså - Alla har 3 varsina hinkar som det står namn på, och lunch, frukost & middag, foderskopa, ihopfällbar hink och sen så är det såklart mat där också.
Har också massa morötter där inne x) Och på höskullen är allt hö :)
 
Mat tiderna är:
07.00 - Frukost
12 - Lunch
15 - in från hagen = MELLANMÅL 
18 - Middag
 
Smoothie:

07 - Hink (1 dl mineraler och en ½ dl havre & morot,), 3 kg hö
12 - 2 kg hö
15 - hink (1 dl mineraler & morot)
18 - 4 kg hö, hink (betfor)
 
Caritzha:

07 - Hink (1 ½ dl mineraler, morot) 2 kg hö
12 - 2 kg hö
15 - hink (1 ½ dl mineraler morot)
18 - 4 kg hö, hink (betfor)
 
Minella:

07 - Hink (Havre, morot) 2 kg hö
12 - 2 kg hö
15 - Hink (pellets)
18 - 4 kg hö, hink (betfor)
 

Golden LineMorgon:
4kg hö + Kraft (2 skopor betfor + 2 skopor linfrpellets som läggs i betforen. 2 skopor pelletsblandning)
 
Lunch: 2kg hö. (I hagen)
 
Eftermiddag: 3kg hö.
 
Kväll: 5kg hö + kraft (1 skopa havre, 1 skopa pelletsblandning. 1 skopa mineraler och en skopa bioglucosamin.
 
Obs, Goldens mat, är kopierad från ett mejl från Neiwada, som jag fick för ett tag sen :) Det är därför han har lite annan mat :)
 
 

Kram E <3
 
 
 
 
 
 

E's Hallonbacken - Karta och beskrivning

Här har vi då mitt, E's Hallonbacken, ni kanske känner igen lite? Paddockarna, och den nuvarande tvättstugan var ju "lill-stallet"! Bakom det är nu en hage också!
Och dressyrpaddocken, med en hage ovanför, och hopppaddocken intill :3
Stallet ligger nu i Ridhuset, med lite mindre boxar. Haha, vi har fyra hästar på gården & tre ridbanor xDD Men bygger kanske ett till stall såsmåningom, om det skulle behövas! Paddockarna har också olika underlag, ena sand, och andra typ grus i andra (asfalt irl :00) Men jag ska nog köpa nytt underlag, heheh, känns lite dåligt med grus, men där rider jag aldrig ändå xDD
 
 
Nu till boxarna!
Box 1 - Bianca (Inackorderad)
Box 2 - Caritzha
Box 3 - Golden Line
Box 4 - Smoothie
 

Och nu till hagarna!
Hagarna byter dom av, så t.ex vecka 37 har Bianca & Caritzha hage 1, så då är det deras tur att ha hage 2 vecka 38!
Så jag har gjort upp en liten planering här:
Vecka 36 
Hage 1 - Stona
Hage 2 - Valacken & Hingsten
 
Vecka 37 
Hage 1 - Killarna
Hage 2 - Tjejerna
 
Osv, osv :)
 
Kram E <3
 
OBS!! GLÖMT OCH RITA INGÅNGEN TILL TVÄTTSTUGAN & STALLET, MEN INGÅNGEN TILL STALLET ÄR VID BOX 1 & TILL TVÄTT STUGAN ÄR TYP MITTIMOT PADDOCKEN ;)

Måste...

Måste lägga till att T's hästar flyttar hem till henne nu :)
 Tidigare har ju alla varit på min baksida, men nu får hennes pållar flytta till henne & ändå så heter båda stallet Hallonbacken :)
 
Kram E

NU SKA E'S HALLONBACKEN RENOVERAS :D

JAG KÖR IGÅNG PÅ DIREKTEN! 
 
Ska flytta om lite :D 
 
 
Kram E <3

Bilder - Mina hästar :3





Btw - Tänk att det där är Golden nu! Wow, vårt rekord har flyttats 10 cm - 1 m alltså :D Inte så mycket eftersom han har haft lov :)


Kram E 




 
 
 
 

Ny header :D

Kram E<3

Välkommen hit till Stall Hallonbacken! Det här är ett lufthäststall i Norr med två ägare, T & E. Vi har 4 varsina lufthästar som vi tävlar och tränar med. Men de fyra under är något alldeles speciellt♥: Smoothie Vann LH-SM på Neiwada sommaren 2012 Tussan Fint minne från Stall Blommgården♥ Contessa Var också med i finalen av LH-SM sommaren 2012 Golden Line Fint minne från Neiwada♥
RSS 2.0