Caritzha - Dressyr

Puh vad jobbigt pass! Fast det var ju lite varmt idag också x)
Jag började med att värma henne, såklart. Skrittade på henne med halter & volter, ställde också henne i hörnen så att hon blev mjukare. Började sedan trava & ställde henne i varje hörn och gick en på volten där nere en gång & där upp en gång. Sen gjorde jag lite tempoväxlingar och vad pigg hon vart! När jag travat några varv så så skrittade jag och lät henne pusta ut! När vi skrittat i ca 2 minuter så gick jag in på en volt och tänkte hela tiden på att ställa henne innåt mitten, och hon gick superfint! När jag sedan skulle förminska volten så kom en bil eller nåt sånt larvigt förbi som hon blev lite rädd för xD Men sen så gick förminskningen fint! När jag jobbat så ett tag så fick hon en härlig galopp och sen skrittade jag av henne.
Produktbild(Har ingen aning varför jag lindade xD)
 
Kram E


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Välkommen hit till Stall Hallonbacken! Det här är ett lufthäststall i Norr med två ägare, T & E. Vi har 4 varsina lufthästar som vi tävlar och tränar med. Men de fyra under är något alldeles speciellt♥: Smoothie Vann LH-SM på Neiwada sommaren 2012 Tussan Fint minne från Stall Blommgården♥ Contessa Var också med i finalen av LH-SM sommaren 2012 Golden Line Fint minne från Neiwada♥
RSS 2.0