Golden - Lära känna!

Hej! Kom nyss in från enn lära känna pass med bästa Golden!
Jag började med att skritta honom, när jag skrittat några varv så la jag till lite halter, den första halten ville han inte göra, fast sen började han lyssna mer och mer och han stannade tillslut så fort jag satte mig lite djupare i sadeln. Testade även lite volter, vilket Neiwada sa att han inte övat så mycket på, och det syndes! Han villa inte alls göra en fin rund volt, istället så svängde han ut på spåret igen x)
Testade att göra några fler volter också, som gick ungefär lika.. :/
I traven testade jag lite tempoväxlingar, dom gick jätte bra. Gjorde lite sånna sen så testade jag galopp, han hade ju inte övat så mycket galoppskänkel ännu men jag tyckte den blev superbra!

Postat av: Neiwada

Låter som det gick rätt bra ändå?!

Han var duktig ^^

Verkar han trivas?

Och vad gillar du honom?

Fortsätt med denna grymma uppdateringen nu!!



Kram Neiwada<3

2012-06-06 @ 21:40:17
URL: http://stallneiwada.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Välkommen hit till Stall Hallonbacken! Det här är ett lufthäststall i Norr med två ägare, T & E. Vi har 4 varsina lufthästar som vi tävlar och tränar med. Men de fyra under är något alldeles speciellt♥: Smoothie Vann LH-SM på Neiwada sommaren 2012 Tussan Fint minne från Stall Blommgården♥ Contessa Var också med i finalen av LH-SM sommaren 2012 Golden Line Fint minne från Neiwada♥
RSS 2.0