Minella - Markarbete

HAJJ!
Idag övade jag markarbete med Minella. Körde galoppbommar med ett 30 cm's kryss i slutet, det var ja 5 bommar. Övade det också i trav, som cavaletti. I traven gick det jättebra, men i galoppen drog hon lite, hon blev alldeles speedad och sprang rakt mot ridhusväggen... Som tur var så stannade hon 8D Övade mycket i galoppen tills hon fick en lugn och kontrollerad galopp...
Sen kom idéen att jag skulle testa barbacka! Då övade jag först cavaletti bommar, och fy vad det var skumigt, men sen så tog jag galopp, och det gick jätte bra....! Bara det att jag ramlade av X'DD
Men det gick bra och jag fortsatte med galoppbommar sen :3
Minellas outfit - Hoppning:




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Välkommen hit till Stall Hallonbacken! Det här är ett lufthäststall i Norr med två ägare, T & E. Vi har 4 varsina lufthästar som vi tävlar och tränar med. Men de fyra under är något alldeles speciellt♥: Smoothie Vann LH-SM på Neiwada sommaren 2012 Tussan Fint minne från Stall Blommgården♥ Contessa Var också med i finalen av LH-SM sommaren 2012 Golden Line Fint minne från Neiwada♥
RSS 2.0