Smoothie - Dressyr

Hej! Idag så "testade" jag Smoothie efter han varit halt, övade mycket volter och försökte göra honom så mjuk som möjligt. Han var himla pigg och ganska stel, men efter att ha gått på volten i ca 15 min och haft både huvudet och baken in mot mitten så kändes han faktiskt lite mjukare :D
I galoppen drog han nästan mig ur sadeln, lilla gulleplutten var så pigg han x'D Så då satte jag mig djupt i sadeln och tryckte mig ner i den, det har alltid funkat men Smoothie, lärde honom det när ha var yngre :)
Gjorde mycket tempoväxlingar i traven också, dem gick jätte bra, han blev jätte fin sa Mimmi, hon stod och tittade på (stallskötaren).
Smoothie - Allroundoutiften



Postat av: Neiwada

Svar: Trodde inte ni ville ha den!

Men kan göra en nt om ni skickar bilder! (-:



Kram Neiwada

2012-06-04 @ 21:37:00
URL: http://stallneiwada.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Välkommen hit till Stall Hallonbacken! Det här är ett lufthäststall i Norr med två ägare, T & E. Vi har 4 varsina lufthästar som vi tävlar och tränar med. Men de fyra under är något alldeles speciellt♥: Smoothie Vann LH-SM på Neiwada sommaren 2012 Tussan Fint minne från Stall Blommgården♥ Contessa Var också med i finalen av LH-SM sommaren 2012 Golden Line Fint minne från Neiwada♥
RSS 2.0