Vila idag!

Halloj! Idag fick hästarna vila, och nu, eftersom Gledi är dräktig så har hon flyttat hem till sin riktiga ägare, men när fölet är född och kan klara sig själv så kommer hon tillbaka! :) (Tänkte ju vänta tills hon får föl IRL, fast orkar inte så då får fölet komma på LH tid så behöver inte jag skriva fakta om fölet här, då är alltså fölet hos grannen, Gledis riktiga ägare! ;D)
Och idag red jag Kewarra, på en uteritt. Igår så testade jag henne lite, skritt, trav, galopp, halter, volten, stora mittvolten, tempoväxlingar, ja det! :)
Och idag gjorde jag en schema hur jag ska rida mina hästar (försöka iaf) Fast bara till Smoothie och Minella :)
Smoothie:
Måndag: Dressyr
Tisdag: Vila
Onsdag: Hoppträning för tränaren
Torsdag: Hoppning
Fredag: Dressyr
Lördag: Uteritt, annars dressyr eller vila
Söndag: Hoppning


Minella:
Måndag: Hoppning
Tisdag: Vila
Onsdag: Dressyr
Torsdag: Hoppning
Fredag: Dressyr
Lördag: Uteritt, annars hoppning eller vila
Söndag: Dressyr


Som ni ser så har Minella mer dressyr, för det satsar jag på med henne, och mer hoppning med Smoothie, för det satsar jag på med honom. Fast på lördagar om jag inte rider ut, så blir det ju de jag inte satsar på med den hästen ;)
Japp, det var de :)
Och justja, ska nog blogga ibland på stall Himlabacken, men mest här! Och nu måste jag ta och mejla till några personer, så hejdå! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Välkommen hit till Stall Hallonbacken! Det här är ett lufthäststall i Norr med två ägare, T & E. Vi har 4 varsina lufthästar som vi tävlar och tränar med. Men de fyra under är något alldeles speciellt♥: Smoothie Vann LH-SM på Neiwada sommaren 2012 Tussan Fint minne från Stall Blommgården♥ Contessa Var också med i finalen av LH-SM sommaren 2012 Golden Line Fint minne från Neiwada♥
RSS 2.0